Inkassohandläggare / Collection Advisor

Arbetsbeskrivning

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

inkasso, handläggare, rådgivare, collector, debt collection, collection advisor

Vill du arbeta med inkasso som stärker kundrelationer och hjälper företag i alla branscher att få betalt? Hos oss finns hela processen från faktura till betalning. Vi är specialister på extra känslig inkasso som energi, bostad, sjukvård, kommun och regioner. Det har gett oss ett sätt att jobba på som vi tar med oss till alla branscher. Vi kallar det inkasso med hjärtat.

Som Inkassohandläggare tar du ansvar för hela inkassoprocessen för våra kunder och säkerställer en optimal hantering av deras ärende. Ditt arbete är varierande med stort eget ansvar. Varje dag levererar du service med kunden i fokus och du ser förbättringsarbete som en naturlig del i ditt ansvar. 


Huvudsakliga arbetsuppgifter

ansvara för tilldelade inkassoärenden och den löpande administrationen kring dessa


daglig kontakt med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter genom telefon, mail och brev


förhandla och upprätta olika former av betalningsuppgörelser
eget kundansvar med ex. uppstartsmöten, avstämningar, utbildningar


aktivt arbeta för att öka mervärde för kund och identifiera nya affärsmöjligheter


ge våra uppdragsgivare råd och visa på lösningar i frågor som rör ansvarsområdet


handlägga och utreda frågeställningar/ invändningar från gäldenärer
 

Är det dig vi söker?

tidigare erfarenhet av administration och kundservice inom relevant bransch, ex, bank-, finans-, försäkring. 
meriterande med erfarenhet från inkassoverksamhet
intresserad av ekonomi och juridik 
mycket goda kunskaper i svenska & engelska i både tal och skrift
god allmän system- och datorkunskap, tar lätt till dig nya system och uppdateringar
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Du har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt.
Som person  behöver du agera på egna initiativ, få saker att hända och ta ansvar för resultatet. Du förstår och analyserar frågor och problem snabbt, gör förnuftiga och rationella bedömningar. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och förmågan att planera sin tid och sina uppgifter. Att vara en god kollega värdesätter vi högt och att du bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö. 

 

Fånga möjligheten!
Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Head of Customer Service and Support; 010-1413440  Sonja.Andersson@visma.com .
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till Head of HR; 010-1413526  marina.silfverberg@visma.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Financial Solutions AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Postadress

Redaregatan 50
Helsingborg, 25225

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024