Inkassohandläggare inom energi och fastighet till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Inkassohandläggare till en av våra kunder i Göteborg! Är du en serviceinriktad problemlösare och bra på att samarbeta? Har du erfarenhet av ekonomi eller inkasso? Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten:

Vi söker nu en Inkassohandläggare inom energi och fastighet till en av våra kunder i Göteborg. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team i rollen som Collection Administrator (CAD) och handlägga kundernas ärenden. Du kommer att hantera ärenden och ta beslut om lämpliga åtgärder i syfte att driva in utestående fodringar och göra det på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Som CAD verkar du också för att kundens ärenden hanteras i enlighet med bolagets koncept, kundunika lösningar samt deras värderingar. Arbetsuppgifterna kommer även att innefatta:

• Samarbete med kollegor för att kunden ska få en positiv upplevelse
• Utmana befintliga rutiner och arbetssätt för att utveckla lönsamhet och processen
• Säkerställa att arbetet utförs i tid och att det görs med god kvalitet
• Arbeta för en effektiv inkassoprocess

OM DIG

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden eller från ekonomi-, kredit- eller krav/inkassoavdelning. Vi ser gärna att du har kunskaper inom Office- paketet samt kan med enkelhet formulera dig väl i tal och skrift. Meriterande om du arbetat i energi- eller fastighetsbranschen.

Som person är du en problemlösare och serviceinriktad. Du har en förmåga att kommunicera och samarbeta med andra, både kollegor och kunder. Du trivs i ett högt arbetstempo och arbetar utefter företagets värderingar. Vi ser gärna att du är noggrann i ditt arbete, arbetar på ett kvalitativt sätt och är inte rädd för att ta egna beslut.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Göteborg
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: Omgående
• Anställningsform: Sex månaders visstidsanställning, därefter fastanställning hos kund

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 16 mars 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024