Inkassohandläggare på heltid i sommar

Inkassohandläggare på heltid i sommar

Arbetsbeskrivning

Nu ges möjlighet att säkra sommarjobbet då vi tillsammans med vår kund söker Inkassohandläggare på heltid i sommar, 10 juni - 16 augusti. Du kommer ansvara för att hantera inkommande inkassoärenden via telefon och vi söker dig som trivs med att ge högkvalitativ service. Läs mer nedan och ansök redan idag, då vi hanterar ansökningarna löpande.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund inom inkassobranschen söker vi Inkassohandläggare till deras avdelning Operations som vill arbeta heltid under sommaren (10 juni - 16 augusti). Uppdraget startar den 10 juni och inleds med en obligatorisk introduktion på heltid för teori och medlyssningspass. Du behöver därigenom vara tillgänglig för att arbeta heldagar, kl. 08:30-17:15, under datumen 10 juni - 28 juni. Därefter förväntas du arbeta heltid under sommaren fram till och med 16 augusti med arbetstiderna 08:30-17:15 samt 09:30-18:15.

Du kommer att bli en del av ett team och ni kommer att sitta i fina lokaler i centrala Stockholm. Teamet består idag av både studenter som arbetar deltid samt heltidsmedarbetare där alla värdesätter stort engagemang och ett gott samarbete.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

I rollen som Inkassohandläggare har du som främsta uppgift att hjälpa människor att bli skuldfria. Du kommer ansvara för att hantera och administrera inkommande inkassoärenden. Det innebär vidare att kommunicera med kunder som av olika anledningar inte betalat sina räkningar där du får möjlighet att göra stor skillnad och hitta lösningar för att uppnå betalningar. Samtalen sker via telefon så vi söker dig som trivs bra med detta. Tjänsten passar dig som tycker om att hitta lösningar med hög servicegrad och som gillar att arbeta mot tydliga mål och uppnå resultat. Du kommer exempelvis att arbeta med att:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hitta rätt betalningslösning tillsammans med kunden
* Erbjuda och lägga upp överenskommelse om avbetalningsplan och anstånd
* Hantera inkommande inkassoärenden via telefon med tillhörande administration i affärssystem


VI SÖKER DIG SOM
- Kan arbeta heltid under perioden 10 juni - 16 augusti
- Är studerande på högskola eller universitet
- Har ett intresse för service och att uppnå resultat
- Har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, då kommunikationen sker på svenska
- Har arbetslivserfarenhet av telefonen som främsta arbetsverktyg
- God system- och datorvana

Det är meriterande om du har:
- Arbetslivserfarenhet inom inkasso

Vem söker vi? För att trivas i rollen tror vi att du är snabblärd och har lätt att arbeta i flera olika system. Du gillar att leverera högkvalitativ service och att ha kundkontakt. Vi ser även att du har en förmåga att arbeta strukturerat och att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter, även vid ett högt tempo.

Övrig information


* Start: 10 juni
* Passkrav: Heltid under perioden 10 juni - 16 augusti
* Arbetstider: Heldagar där du förväntas vara flexibel och kunna arbeta båda arbetstiderna, 08.30-17:15 och 09.30-18:15
* Placering: Stockholm, Centralt


Information gällande din ansökan: Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna redan nu beställa hem ett belastningsregister (det som avser "försäkringsbolag") på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem i brevlådan. Detta kuvert öppnas ej på egen hand utan tillsammans med oss på Academic Work.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 15 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024