Inkassohandläggare / rådgivare / kundtjänst till Billecta

Inkassohandläggare / rådgivare / kundtjänst till Billecta

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Billecta.

Om företaget:

Billecta tillhandahåller en systemlösning som automatiserar hela fakturaflödet – från skapande av faktura till avstämning av inkommande betalningar och bokföring, inklusive eventuell kravhantering. Billectas lösning integrerar med alla typer av moderna system, inkluderat affärs-, orderhantering-, CRM-, tidrapportering- och bokföringssystem.

Arbetsuppgifter:

Som inkassohandläggare hos Billecta arbetar du med hela flödet av inkassohantering. Du arbetar med att ta emot skulder från kundföretagen, och hanterar påminnelser och kravställning gentemot gäldenärer. Därutöver rapporterar och handlägger ärendena samt räknar på exempelvis högkostnadskriterier och dödsbo. Vidare tar du samtal med de kundföretag som är intresserade av att skicka in inkassoskulder till Billecta, där du förklarar hur företaget arbetar och har ansvar för att ta fram lösningar i form av avbetalningsplaner i samförstånd med gäldenärer. Rollen innefattar till stor del kommunikation med kunder via chatt, mail och telefon som dina främsta arbetsredskap. Du kommer att ingå i ett team om tre personer på företagets inkassoavdelning.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom inkassobranschen
• God dator-och systemvana
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen är du en person som är energisk och trivs med många sociala kontaktytor. Du är en person som har skinn på näsan och räds inte utav situationer som kan uppstå vid möten med gäldenärer i svåra ekonomiska situationer. Som person driver du självständigt ditt arbete framåt utifrån tilldelade arbetsuppgifter. Vidare tror vi att du är en person som gärna kommer med egna initiativ, och vill vara med och påverka samt utveckla SaveLends tjänster framåt.

Övrig information:

Start: omgående
Plats: centrala Stockholm
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Inkassohandläggare, inkasso, betalningar, service, telefon, kunder, lån, kredit, Stockholm, handläggning, ekonomi, rådgivare, administration., support, heltid, inkassoärenden, affärssystem

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 2 maj 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024