OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA:
Omfattning: Heltid
Arbetstider: kl8-17 med möjlighet till flex
Ort: Solna
Startdatum: Omgående
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS:
Vår kund erbjuder olika tjänster inom kredithantering och inkasso. De skräddarsyr sina lösningar utifrån kundernas behov och företagets fokus är att skapa en sund ekonomi i samhället. De befinner sig just nu i en mycket spännande fas med ambitiösa planer om tillväxt de kommande åren. Företaget är del av en koncern som i dagsläget finns representerade i Sverige, Norge, Danmark, Spanien och Portugal.
DIN ROLL:
Som handläggare sitter du i hjärtat av verksamheten och har den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Stort fokus i denna roll ligger på att söka kontakt- och etablera en dialog med utvalda målgrupper. Det kan stundvis vara en utmanande uppgift som ställer höga krav på din förmåga att bemöta personer på ett respektfullt och empatiskt sätt, samtidigt som du behöver kunna ställa krav och ta fram en lösning.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:
- Besvara inkommande förfrågningar via brev, e-post, egna portaler och telefon från gäldenärer, myndigheter, ombud och andra intressenter
- Utgående telefoni, mail, meddelanden och brev mot gäldenärer, myndigheter, ombud och andra intressenter
- Handläggning, bedömning och bevakning av inkassoärenden
- Uppnå och träffa överenskommelser med gäldenärer
- Bidra till att utveckla processer för lyckad indrivning av utestående fordringar
- Övrig administration, så som posthantering m.m.
- Samarbete inom teamet och med övriga funktioner inom bolaget
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen har du förmågan att på egen hand skapa struktur i ditt arbete och enkelt prioritera rätt saker. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och kan ta egna beslut för att komma framåt. Vidare är du noggrann, flexibel och bekväm med sociala kontaktytor i ditt arbete.
Vi söker dig som:
- Har en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande
- Har några års arbetslivserfarenhet inom exempelvis kundtjänst, handläggning eller administration
- Har mycket bra kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet inom inkasso eller bank- och finansbolag är meriterande
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se
OM BARA POSTEN BEMANNING
Bara Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Bara Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.