OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Lernia söker nu två inkassohandläggare till ett ledande företag inom Credit Management Services som erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som bidrar till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Om du trivs med administration och teamarbete är du välkommen att söka tjänsten redan idag!
OM TJÄNSTEN
Ditt huvudsakliga ansvar är den operationella leveransen av samtliga produkter/tjänster inom Backoffice. Du kommer att arbeta som inkassohandläggare med fokus på energifordringar och fastighetsfordringar. Dina löpande arbetsuppgifter består av att handlägga kundens ärenden inom ramen för inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Du verkar också för att kundens ärenden hanteras i enlighet med våra koncept, kundunika lösningar samt värderingar. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess.
Som inkassohandläggare samarbetar du mycket internt med kollegorna i teamet för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process och ökad lönsamhet.
OM DIG
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som inkassohandläggare och/eller erfarenhet av energifordringar genom att du arbetat på ett energibolag. Vidare har du gymnasieutbildning (gärna inom ekonomi), goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är en serviceinriktad och noggrann problemlösare som gillar att arbeta med administration. För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Då man arbetar i team som tillsammans levererar tjänsten till kund är god samarbetsförmåga viktig.
OM ANSTÄLLNINGEN
• Placeringsort: Stockholm/Nacka
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: 2 mars eller enligt överenskommelse. Uppdragen löper till årsskiftet med ev. möjlighet till förlängning.
• Anställningsform: Visstid, som konsult blir du anställd av Lernia och uthyrd till kund
OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson