Inkassohandläggare till Intrum i Sickla

Inkassohandläggare till Intrum i Sickla

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med inkassoärenden och trivs i en social roll?

Vi söker nu en erfaren inkassohandläggare med ett stort driv för att förstärka deras nya inkassoavdelning till vår kund i Nacka, Stockholm. Har du arbetat inom branschen ett tag och har bra koll på lagar och regelverk för inkasso? Välkommen med din ansökan redan idag.

Om tjänsten

Tjänsten innebär att du ansvarar för planeringen av ditt eget arbete och dina arbetsuppgifter kan vara mycket varierande. Arbetet är både administrativt men innefattar även kommunikation med både myndigheter och kunder. Som inkassohandläggare blir du även en del av ett team som tillsammans arbetar för att ge kunderna en högklassig service.

Arbetsuppgifterna består bland annat av att handlägga kundens ärenden inom ramen för inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt sätt. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process.

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet från ekonomi-, kredit- och/eller krav/inkassoavdelning alternativt relevant erfarenhet från energi/fastighetsbranschen. Du har goda egenskaper i Office-paketet och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden.

Personliga egenskaper

Du är en serviceinriktad och noggrann problemlösare som gillar att arbeta med administration! För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Vi ser också att du har förmåga att bygga goda relationer och har lätt för att skapa ett givande samarbete med både kunder och kollegor.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm, Nacka

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

Placeringsort

Sickla

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd som konsult av Lernia Bemanning men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Information

Vi tar emot ansökningar löpande så tveka inte med att registrera ditt CV och Personligt brev redan idag!

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 25 januari 2023

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024