Inkassohandläggare till Intrum Justitia Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av Europas marknadsledande kredithanteringsföretag? Är du serviceinriktad med tidigare erfarenhet av inkassohandläggning? Trivs du med varierande arbetsuppgifter i en fartfylld miljö där du samarbetar med engagerade och kompetenta kollegor? Då kan det här vara jobbet för dig.

Arbetsbeskrivning
I rollen som inkassohandläggare arbetar du med inkassohandläggning med fokus på energifordringar inom ramen för Intrum Justitias inkassotjänster. Tjänsten innebär att verka för att kundens ärenden hanteras i enlighet med Intrums koncept med kundunika lösningar. Du ansvarar för att säkerställa att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en så effektiv inkassoprocess som möjligt. Du samverkar med övriga inom teamet för att det operationella samarbetet ska stämma överens med avtal, kundens värderingar och Intrums kvalitetskrav. Som inkassohandläggare är du serviceinriktad och har både interna och externa kontakter.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller motsvarande med tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och inkassohandläggning. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av inkassohandläggning inom energifordringar eller har jobbat på ett elbolag. Du är en van användare av MS Office och har goda kunskaper i svenska och engelska. För att lyckas i rollen och passa in på Intrum är det viktigt att du kan vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar inom inkassoprocessen. Tjänsten innebär högt arbetstempo och kräver en förmåga att fatta egna affärsmässiga beslut. Driv, affärsmässighet och utpräglad servicekänsla värdesätts på Intrum som alltid sätter kunden i centrum. Då mycket av arbetet är teambaserat är god samarbetsförmåga och flexibilitet viktigt.

Om företaget
Intrum Justitia är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och erbjuder sina kunder riskreducering och finansiella tjänster med en stark inkassoverksamhet som bas. Intrum Justitia grundades 1923 och finns i 19 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor och Intrum Justitia Sverige AB omsatte samma år ca 540 miljoner kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2002. Intrums kunder finns i samtliga branscher och de arbetar främst direkt mot företag men även mot deras slutkunder. Organisationen präglas av stor kompetens, engagemang och serviceinriktade medarbetare. Kontoret finns i fina lokaler centralt i Sickla.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Intrum Justitia med Amendo Bemanning & Rekrytering och eventuella frågor ställs till rekryteringskonsulten Helena Öberg, helena.oberg@amendo.se .
Stämmer beskrivningen ovan in på dig ser vi gärna att du skickar in din ansökan online på www.amendo.se. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan samt cv snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024