OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kredinor.
Om företaget:
Kredinor startade sin etablering i Sverige i april 2020 och har genomgått en spännande tillväxtresa under de senaste åren. Kredinor Sverige är en del av Kredinor AS som är Norges äldsta inkassobolag och har funnits sedan 1876. Koncernen har ca 600 anställda och finns i Norge, Sverige och Finland. Med ett stort utbud av finansiella tjänster hanterar Kredinor 1,8 miljoner ärenden årligen åt 9600 klienter.
Kredinor Sverige är ett tillväxtbolag inom inkasso som vill förändra branschen bland annat genom att utmana normer och tankesätt. I dagsläget är vi ca 30 anställda och sitter i ljusa och fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad, bara 10 minuters promenad från Gullmarsplan.
Arbetsuppgifter:
Som inkassohandläggare på Kredinor sitter du i hjärtat av verksamheten och har den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Stort fokus i denna roll ligger på att söka kontakt- och etablera en dialog med företagets uppdragsgivares kunder. Ett urval av arbetsuppgifter är att kommunicera över telefon och mail, göra bedömningar i ärenden samt lägga upp betalningsplaner. Fokus i rollen ligger på extern kommunikation med kunder och således är det viktigt att du trivs med den typen av arbete. Vidare arbetar du med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Kredinor arbetar bland annat i systemet Aptic.
Du erbjuds en introduktion för att skapa en förståelse för Kredinors arbetssätt och system. Du arbetar tillsammans med andra i ett team på en arbetsplats som värdesätter samarbete och präglats av att ha roligt, frihet under ansvar och att utvecklas tillsammans med organisationen.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
• Tidigare arbetslivserfarenhet som kravhandläggare, kredithandläggare, kundrådgivare eller kundtjänst alternativt en snarlik roll inom bank/finans.
• Vana av telefon som arbetsredskap
• Erfarenhet av inkasso är meriterande
Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att ge service. Du anstränger dig för att leverera lösningar genom att jobba rådgivande i kontakten med kunderna, och ser alltid till att göra det lilla extra. Du tar vidare stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Vidare är du som person nyfiken och drivs av möjligheten att ständigt utvecklas och lära dig mer. Slutligen trivs du i en dynamisk tillväxtorganisation där det ofta sker förändringar.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Söderort
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund