Inkassohandläggare till PRA Group i Uppsala/Solna

Inkassohandläggare till PRA Group i Uppsala/Solna

Arbetsbeskrivning

Är du en resultatorienterad och kommunikativ person som tycker om att arbeta i team? Drivs du av att hjälpa kunder till den bästa lösningen samtidigt som du är målinriktad och affärsmedveten? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig!

Till PRA Group som är ett världsledande, internationellt bolag med verksamhet inom förvärv av avskrivna konsumentfordringar söker vi nu inkassohandläggare/collectors. Här erbjuds du en tjänst i ett bolag som är i framkant i sin bransch med lokaler i centrala Uppsala. Kontoret kommer att flyttas till fina lokaler i Solna våren 2023.
Arbetsuppgifter
Som inkassohandläggare förhandlar och säljer du skuldfrihetslösningar till PRA´s kunder via in- och utgående telefonsamtal. Ditt uppdrag är att i dialog med såväl betalande som icke betalande kunder komma fram till en möjlig lösning utifrån kundens individuella situation. Utöver detta har du kontakt med myndigheter, gör rättsliga åtgärder hos kronofogden samt sköter administration i systemet.

Målet är att generera intäkter genom effektiv hantering och merförsäljning för att öka genomsnittliga betalningar, betalande kunder och minska betalningsanmärkningar.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:

• Utifrån olika kundkrav förhandla, besluta och hitta lösningar för kunderna genom att undersöka deras betalningsförmåga
• Omförhandla befintliga kunders amorteringsplaner
• Gör arrangemang/planer med icke-betalande kunder
• Ansvara för att ta inkommande samtal och göra dagliga utgående samtal i vårt uppringningssystem
• Skicka ärenden till Kronofogdemyndigheten för att få betalningsförelägganden och för verkställighet
• Bedöma skuldsaneringsförslag och följa upp skuldsaneringsplaner
• Hantera kontakter med myndigheter och tillhörande förvaltning i systemet
• Genomföra obligatoriska interna kurser för att uppdateras om efterlevnadsregler och relevanta policyer
Vem är du?
Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning eller likvärdigt som har erfarenhet från arbete med kundkontakt och försäljning/förhandling via telefon. Du har en grundläggande vana och erfarenhet av administrativt arbete. Svenska språket behärskar du obehindrat och har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är kommunikativt säker, övertygande och trivs med att informera, förhandla och motivera kunden till den bästa lösningen. Du har god förmåga att planera, prioritera och organisera ditt arbete samtidigt som du har stor samarbetsförmåga och gärna arbetar i team. Som person är du målmedveten, lösningsorienterad och har en positiv människosyn samt har förståelse och respekt för våra kunder, oavsett deras ekonomiska situation.
Du erbjuds
PRA Group erbjuder en spännande tjänst där du får möjlighet att hjälpa kunder till den bästa lösningen. Tjänstens omfattning är 100% med anställning direkt hos PRA Group, start omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda vardagar kl. 08.00-17.00 med möjlighet till flex och distansarbete upp till två dagar i veckan.
Ansökan
I den här processen samarbetar PRA Group med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se eller 076-002 69 24. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om PRA Group
PRA Group grundades 1996 och har idag ungefär 3000 anställda i 16 länder i Europa, USA, Brasilien, Colombia, Kanada och Australien och är listade på Nasdaq (PRAA). Klicka här om du vill läsa mer om företaget.

"As a global leader in acquiring and collecting nonperforming loans, PRA Group returns capital to banks and other creditors to help expand financial services for consumers. With thousands of employees worldwide, PRA Group companies collaborate with customers to help them resolve their debt and provide a broad range of additional revenue and recovery services to business clients."

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2022
  • Ansök senast: 10 november 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024