OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Creating opportunities for people and businesses
På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen.
Vi söker dig som är redo för nya spännande utmaningar!
För att lyckas i rollen som Inkassohandläggare hos oss på Sergel ser vi att du kommer in med en positiv energi, stark känsla för service och ett stort lösningsfokus. För att trivas i rollen så motiveras du av ett arbete med stort fokus på mål och resultat samt är van vid att arbeta effektivt där du alltid strävar efter att göra ditt bästa.
Om rollen
I rollen som Inkassohandläggare hos oss har du den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Det innebär att du kommunicerar med kunder som av olika anledningar inte betalat sina räkningar där du får möjlighet att göra stor skillnad och hitta lösningar för att uppnå betalningar. Du kommer till största del arbeta med telefonen som ditt närmsta verktyg.
Sergel arbetar löpande med utbildning och kompetensutveckling. Våra verksamhetsmål inom Operations är uppdelade i effektivitet, bemötande, lösningsgrad och tillgänglighet som kontinuerligt följs upp på både team- och individnivå. Ditt arbete följs upp i syfte att ständigt utveckla dig i rollen och du kommer själv ha möjlighet att följa din statistik löpande.
Rollen kräver detaljkunskaper inom inkassoprocessen, anställningen inleds därför med en fyra veckors lång utbildning för att göra dig redo.
I rollen ska du:
På ett personligt och effektivt sätt hantera inkommande inkassoärenden via telefon och affärssystem
Med ett starkt problemlösnings- och servicefokus komma fram till rätt betalningslösning tillsammans med kunden
Agera rådgivare inom inkasso och upprätta avbetalningsplaner och anstånd
Administrera inkassoärenden i affärssystem
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en problemlösare ut i fingerspetsarna samt har ett tydligt mål och resultatfokus. För att lyckas i rollen ser vi även att du är snabblärd, trivs med telefonen som ditt närmaste verktyg och har en mycket god kommunikativ förmåga.
Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser också att du har en positiv inställning till förändring och utveckling samt har förmågan att hantera olika typer av kundsamtal. Med en hög arbetsmoral ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.
Kvalifikationer
Relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis kundtjänst, handläggning eller administration
Telefonvana
God system- och datorvana
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Meriterande med erfarenhet inom inkassobranschen
Känner du igen dig? Ansök nu! Rekryteringen sker löpande och därför kan tjänsten tillsättas innan ansökningsdatumet löper ut.
Övrigt:
Omfattning- Heltid
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Startdatum onsdag 12 januari. Utbildningen/introduktionen startar detta datum och därför är det viktigt att du är tillgänglig för start den här dagen.
Varmt välkommen med din ansökan via annonsen. OBS vi tar inte emot ansökningar via mejl. Däremot är du välkommen att ta kontakt med Sergels Rekryteringsansvarig, Anna Hedin, anna.hedin@sergel.com,
Vi ser fram emot att höra från dig!