Inkassohandläggare till stor norsk koncern

Inkassohandläggare till stor norsk koncern

Arbetsbeskrivning

Till vår kund med kontor i Hammarby Sjöstad tillsätter SJR en inkassohandläggare till ett expansivt inkassobolag.

Vår kund ingår i en större koncern som har sitt nordiska huvudkontor i Oslo och för rätt person finns möjlighet att växa och utvecklas inom organisationen. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen till överrektytering till kund därefter.

Rollen som Inkassohandläggare

Du välkomnas in i ett sammansvetsat team om sex personer som tillsammans ansvarar för bolagets fodringar. I rollen som inkassohandläggare sköter du hela inkassoprocessen från inkassokrav till ansökningar till Kronofogden. Huvudfokus för rollen är att på ett proffesionellt och ansvarsfullt sätt förhandla fram den bästa lösningen för samtliga parter. I rollen ingår bl.a.;

- Besvara inkommande förfrågningar, via brev, e-post, chatt och telefon
- Utgående telefoni mot gäldenärer och externa intressenter
- Bidra till bra lösningar vid indrivning av utestående fordringar
- Uppföljning och hantering av portföljer
- Utveckla arbetsprocesser




Vem söker vi?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom inkasso och som därmed har en god förståelse för inkassoprocessen.

För att lyckas i rollen som inkassohandläggare trivs du i kontakten med andra människor och uttrycker dig proffessionellt och trovärdigt i tal och skrift. Du är lyhörd för olika människors ekonomiska situation, samtidigt som du har lätt för att hitta lösningar.

Vår kund är i en stark positiv tillväxtfas och vi söker därför dig som trivs i en föränderlig miljö och som är nyfiken och prestigelös. Du drivs av att nå bolagets gemensamma mål och bidrar även med energi till ditt team. Tjänsten kräver att du är flytande, i tal i och skrift, i både svenska och engelska och har du även kunskap i något annat språk är det meriterande.



Visst vill du vara med på vår kunds resa framåt? Välkommen med din ansökan!

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024