Inkassohandläggare till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en noggrann och positiv handläggare till Inkassoavdelningen på Svea Bank. Du blir del av ett litet och hjälpsamt team som tillsammans ansvarar för att ta hand om de fodringar som uppstår inom några av Sveas olika affärsområden och dess samarbetspartners. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Om rollen
Du kommer genom den här rollen få insyn i Sveas övriga områden och det kommer därför vara viktigt att förstå Sveas olika produkter och tjänster för att kunna handlägga dessa ärenden på bästa sätt. I rollen som Inkassohandläggare arbetar du med handläggning av Sveas samarbetspartners fordringar, men även Sveas egna fordringar, och det dagliga arbetet innefattar bl.a. följande uppgifter:

- Skicka ut inkassokrav
- Upprätta avbetalningsplaner
- Hantera betalningar
- Ansöka om betalningsförelägganden samt hantera utmätningar
- Samla in underlag för att förbereda tvistemål i tingsrätt
- Daglig kontakt med gäldenärer via mejl, chatt samt även telefon
- Daglig kontakt med våra samarbetspartner/uppdragsgivare via telefon och mejl.
- Kontakt med såväl myndigheter som interna parter


Vem är du?
Vi söker en person som trivs i en operativ roll, är administrativt duktig och noggrann i sitt arbete. För den här rollen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, främst i svenska även om goda kunskaper i engelska också är önskvärt, då det ingår mycket skriftlig kontakt både internt och externt.

Vidare ser vi att du är ansvarsfull och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete så att det blir gjort på ett effektivt sätt. Även förmågan att hantera stress och ett tidvis högt tempo är viktig, då arbetsbelastningen kan variera över tid. Då du arbetar med människor är det även viktigt att du är ödmjuk, lyhörd och lösningsorienterad, och förmågan att förstå både gäldenärens och våra uppdragsgivares respektive situation är viktig för att du ska kunna hantera dina ärenden på bästa sätt.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024