Inkassohandläggare till Umeå!

Inkassohandläggare till Umeå!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom finans/inkasso och är redo att ta nästa steg i karriären? Academic Work söker åt kunds räkning en inkassohandläggare i Umeå då de befinner sig i stark tillväxt och står inför spännande utmaningar. Låter detta intressant? Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I tjänsten som inkassohandläggare kommer du arbeta med att hantera hela indrivningsprocessen, sköta kontakterna med kund, säkerställa att konkurser och obestånd hanteras på bästa sätt samt i förekommande fall företräda SFS i domstol. Du kommer att ingå i ett team på 4 personer som jobbar med svenska inkassoärenden som innefattar daglig kontakt med kunder.

Du erbjuds
- Goda utvecklingsmöjligheter inom en internationell miljö med spännande utmaningar
- Varierande arbetsuppgifter inom ditt område

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande på vår hemsida.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontakta kunder som har förfallna fakturor via telefon, brev eller mail. Arbetet innefattar även kontakt med Kronofogden
* Handlägga uppsägningar av avtal, konkurser, rekonstruktioner och likvidationer.
* Handlägga återtag av kunds egendom, ta in bud och även försäljning
* Arbeta i en nordisk organisation vilket innebär samarbete med kollegor i Norge och Finland men även med olika lokala avdelningar i Sverige och krossfunktionellt med till exempel Risk-/Operations-/Sälj avdelningarna


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundreskontra och erfarenhet av kund- eller leverantörskontakt inom leasing/finans eller inkassoverksamhet
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete inom en liknande roll.
- Avslutad examen på eftergymnasial nivå inom exempelvis ekonomi

Vi ser det som positivt om du bor eller har anknytning till Umeå då behovet är omgående.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2024
  • Ansök senast: 15 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024