Inkassohandläggare/Collector till Pay Solutions

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten


Pay Solutions är ett snabbväxande företag med huvudkontor i centrala Göteborg och har idag filialer i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Frankfurt. Pay Solutions har funnits sedan 2009 och har vuxit genom nöjda kunder. Vi erbjuder nordiska företag fakturerings/finansieringstjänster, inkasso/fordringshantering samt juridik. Vi lanserar inom kort ett nytt varumärke som kommer att gå under namnet PS inkasso & juridik.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta med att hantera klienters krav- och inkassouppdrag. I din roll som inkassohandläggare kommer du att arbeta med omfattande kontakter med såväl gäldenärer som kunder och myndigheter. Du kommer att hantera uppdrag från start till mål vilket innebär att du kommer att ha mycket kundkontakt samt hantera hela processen från första påminnelsen till eventuell överlämnande till inkasso och Kronofogden samt efterföljande indrivningsprocess. Du administrerar även inkommande betalningar, kreditbedömningar och tar hand om avstämningar samt övriga administrativa uppgifter och transaktionshantering.

Mot kunder kommer du att fungera som både expert och bollplank. Arbetet kräver god administrativ förmåga och snabbhet samt en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.


Vem är du?

För att vara framgångsrik i rollen som inkassohandläggare ser vi gärna att du har 2 års erfarenhet av liknande arbete samt goda IT kunskaper där du lätt kan sätta dig in i nya system. Vi ser att det är meriterande om du har någon form av ekonomisk. Eller juridisk grundutbildning. Vidare ser vi att du är en person som:

- Du är en utpräglad relationsbyggare.
- Du har gott om driv/energi och ett tydligt affärsfokus.
- Du är välstrukturerad och van att arbete mot tydliga mål

Vidare söker vi dig med ett grundläggande ekonomiskt tänk där du lätt kan sätta dig in i kundens perspektiv. Du är en ansvarstagande och utåtriktad person som trivs i rollen där du kommunicerar med kunder och ger god service.

Som person är du social, serviceminded och pedagogisk samt en person som älskar att ta egna initiativ och som brinner för att utföra tjänster med kunden i fokus. Du formulerar dig väl i tal och skrift.

Du erbjuds

Pay Solutions erbjuder dig en tjänst där du kan vara med och påverka utvecklingen och framtiden av företaget. En centralt belägen arbetsplats och en tjänst som både är varierande och omväxlande. Det finns goda möjligheter för utveckling i form av att få större ansvar för uppgifter samt möjligheter till ett eget teamansvar för rätt person.
Du har också goda utvecklingsmöjligheter genom Pay Solutions affärs- och karriärmodell. Vi utvecklas snabbt genom IT-tjänster där vi ligger i framkant och främst på integrerade lösningar mot ledande affärs- och ekonomisystem.

Du kommer att mötas av ett glatt gäng och en bra arbetsmiljö.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du vid frågor är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Isacson på mail: charlotta.isacson@jurek.se. Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan redan idag via www.jurekbemannning.se.


Lön:

Enligt ö.k

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024