Inkassorådgivare

Inkassorådgivare

Arbetsbeskrivning

Till vår uthyrningsverksamhet söker vi på Bemanningskontoret rådgivare till välkänt inkassoföretag med placering i centrala Göteborg. Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

I din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande ärenden från geldenärer via telefon men även via mail.

Vår kund är engagerade och arbetar strategiskt och professionellt. De arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som de håller en hög kvalitet i leverans till kund och slutkund.
Du kommer att ingå i ett team med hög servicenivå och de arbetar lösningsorienterat för att hjälpa kunder och geldenärer.

I din roll är du är behjälplig till att lägga upp avbetalningsplaner och andra ekonomiska lösningar. Du har kontakt med geldenärer som har förfallna fakturor och hjälper dem att komma tillrätta med sin faktura. Du hjälper alltså konsumenten med rådgivning innan fakturan går vidare till utmätning. Du har fokus på hög kvalitét och agerar professionellt i telefon.

Eftersom vi vill ge dig rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss ingår en betald utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra.





Din profil


Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från att arbeta inom service och du trivs med att hjälpa människor. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.

Har du erfarenhet från försäljning, handläggning eller kundtjänst är detta till en fördel i rollen.

Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Du är positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor.

Vi ser gärna att du har ett intresse för ekonomi eller juridik. Som person är du lösningsorienterad, ordningsam och har lätt för kontakt med andra människor. Det är viktigt att du är kommunikativ, tycker det är spännande med förhandlingar och är en förtroendeingivande person.







Om företaget


Vi tar utdrag ur belastningsregistret samt översikt i betalningsanmärkningar i rekryteringsprocessen för denna tjänst.

Arbetstider: mån-fre , varierande schema mellan kl 08:00-18:00

Om Intrum
Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och i denna tjänsten är du placerad på det nybyggda kontoret i centrala Göteborg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningskontoret
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Besöksadress

Tillfällavägen 15
None

Postadress

Tillfällavägen 15
SÄVEDALEN, 43363

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024