OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi på Bemanningskontoret rådgivare till välkänt inkassoföretag med placering i centrala Göteborg. Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund.
I din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta både att ringa och ta emot inkommande ärenden från slutkunder via telefon men även via mail. I denna roll är det fokus på att kontakta slutkunder.
Vår kund är engagerade och arbetar strategiskt och professionellt. De arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som de håller en hög kvalitet i leverans till kund och slutkund.
Du kommer att ingå i ett team med hög servicenivå och de arbetar lösningsorienterat för att hjälpa kunder och geldenärer.
I din roll är du är behjälplig till att lägga upp avbetalningsplaner och andra ekonomiska lösningar. Du har kontakt med geldenärer som har förfallna fakturor och hjälper dem att komma tillrätta med sin faktura. Du hjälper alltså konsumenten med rådgivning innan fakturan går vidare till utmätning. Du har fokus på hög kvalitét och agerar professionellt i telefon.
Eftersom vi vill ge dig rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss ingår en betald utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra. Vi erbjuder dig även samtalscoaching för att du ska lyckas så bra som möjligt och utvecklas i din roll.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från att arbeta inom service och du trivs med att hjälpa människor. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.
Har du erfarenhet från försäljning och kundtjänst är detta till en fördel i rollen.
Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Som person är du positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor.
Vi ser gärna att du har ett intresse för ekonomi eller juridik. Som person är du lösningsorienterad, ordningsam och har lätt för kontakt med andra människor. Det är viktigt att du är kommunikativ, tycker det är spännande med förhandlingar och är en förtroendeingivande person. Glad och positiv inställning!
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller liknande område. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om företaget
Vi tar utdrag ur belastningsregistret samt översikt i betalningsanmärkningar i rekryteringsprocessen för denna tjänst.
Du söker tjänsten genom att skicka ett CV till info@bemanningskontoret.se
Vi tar inte emot ansökningar via länken nedan. Efter avslutad rekrytering sparar vi inte CVn.
Tjänsten startar 18 oktober.
Arbetstider: mån-fre , varierande schema mellan kl 08:00-20:00
Krav:
- Svenska flytande i tal och skrift
- Engelska i tal och skrift
- Gymnasiekompetens
Om oss
BemanningsKontoret är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsföretag i Göteborg och vi utmärker oss i vårt engagemang för kund och medarbetare. Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal. Läs gärna mer på vår hemsida! www.bemanningskontoret.se
DI Gasellföretag 2019 och 2020.
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Fred
Catrine Ramsten
Catrine Ramsten
Catrine Ramsten
Katarina Fred
Katarina Fred
Katarina Fred
0727-463010
Kim Amprazis
Emma Nilsson
Christian Haraldsson