Inkassorådgivare till Intrum

Inkassorådgivare till Intrum

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och leda vägen mot en sund ekonomi för Intrums slutkunder? Är du dessutom en kommunikativ person som vill ha ett ansvarsfullt arbete i en utredande roll med många kontaktytor? Då är det dig vi söker!

I rollen som inkassorådgivare arbetar du med att handlägga Intrums köpta fordringar. Du arbetar med och ansvarar för hela processen med stort fokus på inkassering. Som rådgivare ansvarar du för att kundens ärenden hanteras i enlighet med god inkassosed, kundunika lösningar och Intrums värderingar.

Intrum erbjuder en spännande möjlighet att vara med och forma deras nya Large Ticket-team som arbetar med deras egenägda större fordringar (upp till 200 000 kr). Intrum erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete i ett sammansvetsat team där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi.

Om rollen
· Arbeta proaktivt för att säkerställa högsta inkassering
· Aktivt arbete med slutkundskontakt i alla kanaler
· Att förhandla och skapa relation med slutkunderna
· Att arbeta med och ansvara för hela inkassoprocessen

Om dig
Vi söker dig som kombinerar ett starkt driv och resultatfokus med en stor portion ödmjukhet. Du trivs i roller där du får använda din goda kommunikationsförmåga, drivs av att bygga struktur och är serviceinriktad. Du utmanar dig själv och andra genom att ha ett proaktivt förhållningssätt och du har förmågan att fatta tuffa beslut och förmedla dessa på ett professionellt och pedagogiskt sätt. För att kunna fatta lönsamma beslut ser vi gärna att du har en god analytisk förmåga. Du är en god lagspelare och vill vara med och bidra till både god laganda och ett gott resultat i vårt gäng.

Vi ser att du har en gymnasieutbildning i grunden och därefter har byggt på med relevanta arbetslivserfarenheter inom inkassorådgivning. Du trivs med att arbeta mot mål och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Vad Intrum erbjuder
Vår business handlar om att hjälpa andra: Vi hjälper människor att bli skuldfria och vi hjälper företag att få betalt. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner. Våra värderingar är levande i vardagen och vi tror på självledarskap och eget ansvar som nycklar till arbetsglädje och ett hållbart arbetsliv.
Hos oss får du en flexibel arbetsplats där du själv kan vara med och påverka både arbetstider och var du jobbar någonstans. Det kan tex vara att jobba hemifrån några dagar i veckan för att lösa livspusslet.

Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader initialt med stor möjlighet att bli överrekryterad efter det. Placeringsort för denna roll är i Göteborg.

Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att söka redan idag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Inkasso | Inkassorådgivare | Rådgivare | Admin | Göteborg | Intrum | Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 23 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024