OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Intrum har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Intrum en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Intrum är ett välkänt kredithanteringsföretag med uppdrag att skapa en sund ekonomi i samhället. Med hjälp av sina lösningar effektiviserar Intrum företagets kassaflöde och förbättrar deras lönsamhet. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Stockholmsbörsen. Företaget har kontor i 27 Europeiska länder med omkring 8000 anställda. I Sverige finns cirka 400 anställda. På arbetsplatsen råder en familjär stämning och nu letar Intrum efter dig som vill bli en del av deras serviceinriktade inkasso team.
Arbetsuppgifter:
Som handläggare sitter du i hjärtat av verksamheten och har den viktiga uppgiften med att hjälpa människor till en sund ekonomi med syfte att bli skuldfria. Fokus för denna roll ligger på att handlägga kundernas ärenden. Du arbetar med och ansvarar för hela processen med stort fokus på inkassering. Som handläggare ansvarar du för att kundens ärenden hanteras i enlighet med god inkassosed och kundunika lösningar. Det krävs att du har god kommunikationsförmåga, är en lagspelare och deltar aktivt till sammanhållning och goda resultat.
Om rollen
• Arbeta proaktivt för att säkerställa högsta inkassering
• Aktivt arbete med slutkundskontakt i alla kanaler
• Att förhandla och skapa relation med slutkunderna
• Handlägga ärenden via mail och telefon
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom service
• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet som inkassorådgivare/collector
• Grundläggande datorkunskap
• Obehindrad i svenska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska
• Meriterande med övriga språkkunskaper
Vi söker dig som är en social kameleont och som drivs av att hjälpa människor. Du älskar utmaningar och är serviceorienterad samtidigt som du har skinn på näsan och kan hålla dig lugn i situationer med upprörda kunder. Har du jobbat med människor och inom service och vet precis hur du får människor att känna sig trygga och våga öppna sig så är det helt klart ett plus. Du tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet och värdesätter härlig sammanhållning på en arbetsplats med väldigt varierande åldrar.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Göteborg
Lön: Efter överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund