Inkassorådgivaretill Late Collection

Inkassorådgivaretill Late Collection

Arbetsbeskrivning

Till vår uthyrningsverksamhet söker vi inkassorådgivare till vår kund i centrala Göteborg.

Just nu söker vi efter kollegor till Intrums Late Collection-team. I rollen arbetar du med att handlägga kundernas efterbevakningsärenden och ansvarar för hela processen och för att kundens ärenden hanteras i enlighet med Intrums koncept, kundunika lösningar och Intrums värderingar.

Intrum erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Svara på inkommande samtal via telefon
- Utgående samtal
- Administrativa uppgifter
- Stötta kunder i olika ekonomiska situationer
- Kontakt med statliga myndigheter
- Handläggning av inkassoärenden


Arbetstiderna är Måndag till Fredag 08.00-17.00

Uppdraget är på minst 6 månader och det finns goda möjligheter till anställning hos kund och startar i september.

Din profil
Vi söker dig som är professionell och ödmjuk i ditt bemötande, har erfarenhet från inkasso eller annat yrke inom handläggning och är van att hantera flera olika typer av samtal med kunder.
Du har avslutad gymnasieutbildning och viljan och drivkraften att vilja lära mer. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med inkassso eller handläggning av efterbevakningsärenden är det meriterande. Du trivs med att arbeta mot mål och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Om Intrum
Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och i denna tjänsten är du placerad på det nybyggda kontoret i centrala Göteborg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningskontoret
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 6 september 2022

Besöksadress

Tillfällavägen 15
None

Postadress

Tillfällavägen 15
SÄVEDALEN, 43363

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024