Inköp Kategoriledare - Indirekt Material

Inköp Kategoriledare - Indirekt Material

Arbetsbeskrivning

Transdev Sverige söker Strategisk inköpare/Kategoriledare för Indirekt Material
Transdev befinner sig på en spännande tillväxtresa. Idag driver Transdev verksamheten i hela Sverige. Nyligen har vi vunnit anbud för att starta upp verksamheten i Östergötland och Stockholm, Östgötapendeln samt Mälartåg. För denna tillväxtresa söker vi nu en Strategisk inköpare /Kategoriledare för Indirekt Material inom IT & Tele, Lokalhyra, Säkerhet, m.m.
Om rollenSom Strategisk inköpare, tillika Kategoriledare, erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter i form av eget ansvar för utpekade inköpskategorier där du säkerställer avtal, leverantörsuppföljningar, etc. till vår verksamhet. Du kommer att leda och utveckla detta område i nära samarbete med vår affärsverksamhet både central på huvudkontoret samt lokalt ute i landet.
Vi söker dig som arbetat i rollen som Strategisk inköpare eller Kategoriledare inom området Indirekt Material och vill ta nästa steg i din karriär för att skapa värde och ta ett större ansvar inom detta område. Detta genom att bidra med ett kommersiellt sinne och nytänkande för att stärka upp och utveckla vår centrala och företagsövergripande inköpsorganisation som idag består av totalt 14 medarbetare.
Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma och rapporterar till Transdevs CPO/Inköpschef.
På Transdev har vi en hybrid arbetsplats vilket innebär att du del av din arbetstid kan ske på kontoret samt delvis arbeta på distans.
ArbetsuppgifterI din roll kommer du ansvar för bland annat:
Utföra kostnadsanalys och benchmarking
Analysera, driva och hantera strategiskt inköp genom RFI/RFP/RFQ-processer
Driva och hantera strategiska leverantörsrelationer
Skapa förutsättningar för vårt operativa inköp inom affärsområdena genom att arbeta med processförbättring och implementering av strategiska avtal
Leda tvärfunktionella projekt och hantera relationer med key stakeholders och leverantörer
Ansvara för förhandlingar med leverantörer och uppföljning av avtal och leveranser
Mät och övervaka prestanda inom din kategori såsom: IT & Tele, Lokalhyra, Säkerhet, m.m.

Din bakgrundFör att lyckas i rollen tror vi du har en utbildning från teknisk högskola/universitet inom något av områdena: Inköp, Ekonomi eller Teknik. Du ska ha några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom en större organisation och har erfarenhet att driva och leda upphandlingar och förhandlingar inom inköpskategorin Indirekt Material.
Om du har erfarenhet från persontransportbranschen ser vi det som meriterande men välkomnar sökande som vill bidra med erfarenheter av inköpsarbetet från andra branscher.
Du behärskar MS Office och är en van användare av Excel. Erfarenhet från inköpssystem är meriterande.
Dina egenskaper Du är självgående och trivs i en roll där du bidrar till verksamheten genom att visa det värde som inköpsorganisationen tillför i projekt och i samarbete med våra olika centrala funktioner samt affärsområden. Du är prestigelös och har stor förmåga att utifrån givna krav och tydliga personliga målsättningar självständigt planera, prioritera och organisera ditt arbete. Du kan snabbt sätta dig in i och hantera olika komplexa frågeställningar och utmaningar. Kommunikationsförmåga och analytiskt sinne är viktiga egenskaper för jobbet. Resor inom Sverige och Europa förekommer.
Vi erbjuder digVi erbjuder dig en spännande roll i ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar är handling, ansvar, nytänkande och samspel, och de styr vår vardag. Du får en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan, gruppförsäkring, Rikskortet, friskvårdsbidrag och ledig halvdag innan röd dag. Vi anordnar också jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret och andra trivselaktiviteter.
Tjänsten är på heltid och börjar med en provanställning på 6 månader.
Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi tror att en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald berikar vår verksamhet.
Vi tillämpar tester och urval sker löpande.
Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, 076-131 44 58.
Är du redo för en ny utmaning? Ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra din historia!
Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.
I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transdev
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2024
  • Ansök senast: 26 december 2024

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024