OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Safegate effect Safegate improves airline and airport performance by providing integrated solutions for more and safer aircraft movements.Safegate's airfield systems have been installed at more than 300 major airports on all five continents.Every four seconds, around-the-clock, a plane docks with the aid of Safedock.Safegate is truly global company with offices in Denmark, France, UK, Dubai, Australia, US with HQ in Sweden.Safegate is expanding rapidly and will 2008 reach a turnover of 562 MSEK thanks to 85 very competent employees.Please visit www.safegate.com for further information.Born to be global?Then you are ready to join the Safegate Group Beskrivning Safegate International AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför lösningar för att säkert och effektivt leda och kontrollera flygplan på marken.Safegate är världsledande när det gäller individuell styrning av flygplatsljus samt parkering av flygplan.Safegate erbjuder en internationell miljö, med människor som är intresserade, engagerade och som brinner för verksamheten.Du kommer in i en spännande bransch och får arbeta med hightech produkter.Med de rätta drivkrafterna har du goda utvecklingsmöjligheter Till vår Supply Chain avdelning med placering i Malmö söker vi nu en Inköp/Logistikassistent.Arbetsuppgifter[ Rollen som Inköps/Logistikassistent passar dig som tycker om att ha många och täta kontakter med olika människor.Du kommer i huvudsak att arbeta med administration inom inköp, kundorderhantering, reklamationer och hantera transporter.Vi fokucerar på att hålla en hög servicenivå för våra kunder.Datorn är ditt viktigaste verktyg.Du ingår i vårt Supply Chain team som idag består av 5 personer.I dina arbetsuppgifter ingår förutom allmänt inköpsarbete bl a att: Arbeta nära våra leverantörer och se till att leverans till kund sker i tid.Analysera behov av inköp av och säkerställa leverans till produktion och våra projekt.Ansvara för lager och inkommande och utgående gods.Hantera Import och Export.Utbildning/Erfarenhet Vi söker dig som har minst några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och gillar ordning och reda samt snabba beslut i ett högt tempo.Du är dessutom duktig på att planera och du ska ha goda PC-kunskaper, framförallt i Office-paketet.Eftersom våra leverantörer och kunder även finns utanför Sverige ska du behärska engelska väl i tal och skrift.Ytterligare språk såsom franska och tyska är meriterande.Har du internationell erfarenhet är det meriterande.Personliga egenskaper Som person ser vi att du är god administratör, handlingskraftig, utåtriktad, kreativ problemlösare, kvalitetsmedveten och har lätt för att bygga nätverk, såväl internt som med kunder och leverantörer.Det är viktigt att du drivs av att göra våra kunder nöjda.Tjänsten är projektanställning under 1 år med[start enligt överenskommelse.Då vi gör ett löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 januari.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nyström
+46 08-6939428
Margareta Wickzell
Peter Kuzma
+46 0122269427
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Fadi Ada
08-693 94 06
Martin Adas
+46 122269511, +46 729889511