OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Inköps- och logistikkoordinator hos vår kund i centrala Uppsala kommer du att vara en del av att möjliggöra innovativa lösningar i ett företag som arbetar med tekniklösningar i framkant. Du är den som ser till att processerna för lagerhållning, inköp och leveranser fortlöper smidigt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
- Löpande kontakt med leverantörer och speditörer, lagerhålla och köpa in komponenter
- Utvärdera leverantörer löpande och hittar nya leverantörer vid behov
- Underhålla och uppdatera företagets lager
- Tillse att leveranser tas emot och skickas på rätt sätt
- Hantera frakt till/från kunder/leverantörer
- Upprätthålla avtal och kontakter med fraktföretag
- Hantera eventuella inkommande kundklagomål
- Hantering av tullförfaranden och frågor inom området import/export
För att trivas hos vår kund bör du gilla förändring och att arbeta i ett växande bolag. I den här rollen får du kombinera din kreativitet, ordning och reda och att ha kul på jobbet.
Inledningsvis är detta ett konsultuppdrag där du erbjuds en anställning hos SJR med avsikten att rekryteras till vår kund om ca sex månader. Du får möjligheten att vara med på en spännande resa med att skapa framtidens intelligenta automation inom spännande områden.
Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat några år inom området tidigare och då i en koordinerande roll inom inköp och logistik.
Meriterande är kunskaper inom hårdvaruhantering och i verktyget Odoo eller liknande. Du talar och skriver engelska och svenska på en professionell nivå och innehar B-körkort.
Som person
För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, proaktiv och lyhörd. Vi ser att du har en god kommunikationsförmåga och trivs i nära samarbete med andra. Då arbetet innebär varierande arbetsuppgifter är du flexibel som person med förmågan att prioritera när förutsättningarna plötsligt förändras.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Christine Stamfeldt 0704 71 59 16 alternativt Charlotta Ezitis Holmström 0766 47 16 57. Eventuella frågor besvaras efter jul och nyårshelgen. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-01-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Titel: Inköp & logistikkoordinator
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88