Inköp med fokus på leverantörsutveckling till Saab

Inköp med fokus på leverantörsutveckling till Saab

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren Supplier Performance Manager som ansvarar för leverantörskvalitet och leverantörsutveckling inom upphandling. Om du har ett tekniskt intresse och uppskattar att arbeta i en internationell miljö med att utveckla processer och metoder för att säkerställa kvalitet och leverans i tid, kan vi erbjuda ett intressant uppdrag.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet. Du kommer att ingå i ett dynamiskt team bestående av tio leverantörer av prestandahanterare / leverantörsansvariga som är organiserade under upphandling av Saab Aeronautics.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvuduppgifter är att säkra kvalitet och leveransprestanda från leverantörer till Gripen och T-7 genom nära samarbete med internationella leverantörer och tvärfunktionella Saab-leverantörsteam. Internt arbetar du nära Saab Sourcing and Supply Managers för att stödja strategier och mål angående kvalitet, leverans och affärsrelationer för leverantörerna under ditt ansvar. Externt fungerar du som en viktig länk mellan Saab och leverantörer med uppdraget att försäkra att leverantörer förstår Saabs tekniska och allmänna krav och har förutsättningar att uppfylla dem.

Du samarbetar med Saabs designtekniker för att säkerställa att du har en god förståelse för komplexiteten hos delar och komponenter och deras relevanta produktionsprocesser. Du har en bra dialog med Saabs produktionsrepresentanter kopplade till inköpt material och leverantörsavvikelser. Det ingår även proaktivt arbete med leverantörer för att säkra och förbättra kvalitet och leveransprestanda samt förhindra avvikelser. Du utvärderar leverantörers processer med fokus på planering, produktion och riskhantering för att säkerställa att leverantörer har kapacitet att möta Saabs krav och förväntningar.

Din profil
För att lyckas i rollen är du en lagspelare med starka samarbets- och kommunikationsförmågor. Du är ingenjör eller har motsvarande arbetserfarenhet från positioner i tekniska / produktionsorganisationer och har ett genuint intresse för teknik, kvalitet och produktionsprocesser. Du har färdigheten att bygga och utveckla långsiktiga affärsrelationer och ändå vara uppmuntrande och utmanande i ditt uppdrag att stödja leverantörer i deras process- och förbättringsarbete.

Du är analytisk och kan skapa kopplingar mellan en serie avvikelser och större underliggande problem. Du har ett öga för detaljer samt förmågan att se helheten. Du tycker om att arbeta i en internationell miljö och känner dig bekväm både i produktionsområden och i mötessammanhang för ledningen. Eftersom du ofta besöker leverantörer i olika länder tycker du om att resa på jobbet.

För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du;
• Har minst fem års erfarenhet från produktion, design, kvalitet eller upphandling
• Har akademisk utbildning inom relevant område och har tidigare erfarenhet från inköp
• Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag om cirka ett år via Skill.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson på mailadress emma.eriksson@skill.se

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024