Inköp och administration

Arbetsbeskrivning

Nordic Paper är en papperskoncern belägen i natursköna Värmland samt i Norge. Pappersbruken finns på totalt fyra orter, i Bäckhammar där huvudkontoret är beläget, i Säffle och Åmotfors samt Greåker i Norge. För närvarande befinner sig Nordic Paper i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält.
Vi erbjuder en nyinsatt roll med självständigt och omväxlande arbete i ett spännande bolag, där dina erfarenheter från administration och inköp bidrar till vår utveckling och hållbara resultat inom Nordic Paper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten innebär ett självständigt och omväxlande arbete. Dina primära arbetsuppgifter är dels att administrera, utveckla och stödja inköpsprocessen inom hela bolaget, dels upphandla varor och tjänster inom definierade kategorier.
I din roll som upphandlare driver du upphandlingar och avtalsförhandlingar och arbetar nära våra leverantörer för att säkra kvalitet och leveranstider.
I din administrativa roll säkerställer du att inköpsprocessen fungerar på bästa sätt. Tillsammans med dina kollegor, utvecklar och driver du, processförbättringar och arbetssätt inom hela företaget.
Befattningen är placerad i Bäckhammar men resor förekommer till leverantörer och till samtliga bruk inom Nordic Paper.
Önskvärda kvalifikationer
Eftersom delar av rollen är ny i företaget kommer du, tillsammans med dina kollegor, att jobba fram flexibla arbetssätt och effektivisera inköpsprocessen. Kommunikation och samarbete med övriga avdelningar i företaget är en viktig del i arbetet. Vi fokuserar på att utveckla hållbara relationer med våra leverantörer samt även internt inom koncernen.
Vi tror att du har utbildning i form av universitetsstudier inom administration, juridik, inköp eller motsvarande utbildning / erfarenhet som vi bedömer likvärdig och relevant för tjänsten. Du behärskar svenska och engelska inom såväl tal som text. Du har erfarenhet från ERP-system eller liknande och du är väl förtrogen med Officeprogrammet.
Vi ser gärna att du har erfarenheter från liknande arbete, det är meriterande om du har arbetat inom massa- och pappersindustrin.
Personliga egenskaper
Vi tror att du är en ordningsam och strukturerad person. Du är analytisk, initiativtagande och drivande. Samarbete och affärsmässighet är självklart för dig, liksom viljan att hjälpa och supporta andra för att nå bästa möjliga mål och resultat för Nordic Paper.
Information om tjänsten
Vill du bidra och verka för en effektiv inköpshantering inom Nordic Paper-koncernen tillsammans med oss på Inköp och projektledning?
Då ska du söka denna tjänst! Vi gör urval löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Elisabet Tornberg, ansvarig för Inköp- och projektledning, elisabet.tornberg@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Paper Bäckhammar AB KRISTINEHAMN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2020
  • Ansök senast: 27 maj 2020

Postadress

None
KRISTINEHAMN, 68183

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024