Inköp- och avtalscontroller till Socialförvaltningen Nordost

Inköp- och avtalscontroller till Socialförvaltningen Nordost

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad Inköp- och avtalscontroller och söker nya utmaningar? Till oss på Enheten för inköp och personaladministration, vid Socialförvaltningen nordost, söker vi nu en inköp- och avtalscontroller.

Enheten för inköp och personaladministration är tillsammans med enheten för administrativt verksamhetsstöd organiserad inom ekonomiavdelningen. Du kommer alltså att vare en del av funktionen för inköp där du kommer att vara en av två inköp- och avtalscontrollers. Du och din kollega kommer att ha ett nära samarbete med varandra men även med övriga medarbetare inom funktionen såväl som i andra enheter. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsskede där du kommer vara en viktig kugge. Inom det närmsta året kan det aktuella uppdraget förändras inom funktionen.

Arbetet genomförs på uppdrag av verksamheterna och du kommer tillsammans med din kollega ansvara för inköp- och avtalshantering avseende köpta insatser och boende. Uppdraget innebär även samarbete med övriga medarbetare inom inköpsfunktionen där vi tar ett gemensamt ansvar för funktionens olika uppdrag.

De primära arbetsuppgifterna är följande:
• Stödjande funktion till arbetsledare och socialsekreterare gällande köpta insatser och boende för Socialförvaltning Nordost
• Behjälplig vid frågor kring ramavtal
• Genomföra direktupphandlingar (förhandlingsansvar)
• Skriva placeringsavtal vid direktupphandling, uppföljning/omförhandling av avtalen mot leverantören
• Diarieföring och arkivering
• Kontaktperson mot SPINK
• Medverkar i nätverk med staden, SPINK - LINK INK
• Introduktion till nya medarbetare, chefer enskild eller i grupp
• Utbildningsinsatser vid behov
• Vara en del av inköpsfunktionen där du tillsammans med övriga medarbetare tar ett gemensamt ansvar för funktionens olika uppdrag och utvecklingen framåt.

Låter det som en tjänst för dig? Då kan du vara den vi söker!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning ekonomi eller socionom, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det meriterande om du har arbetat som inköpare/upphandlare och har god kunskap och av arbetsgivaren bedömd adekvat erfarenhet av LOU. Vidare har du goda kunskaper inom MS Office (Powerpoint, Excel och Word).

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att du anstränger dig för att framföra lösningar. Genom lyhördhet och god kommunikation, skapar du förtroendefulla relationer med olika parter och handlar samtidigt i enlighet med fattade beslut och riktlinjer inom förvaltningen. Du är prestigelös och serviceinriktad och förstår vikten av ett gott bemötande.

Du har erfarenhet och förmåga av att arbeta i team där ni tar ett gemensamt ansvar för helheten och tycker om att arbeta på detta vis. Du använder din tid effektivt, är organiserad och är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört. Du kan också se förbättringsområden och bidrar med förslag till utveckling. Då både kommunikation och dokumentation är viktiga delar av arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.

Vårt arbete med urval kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum, så varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Sammanfattning

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024