Inköp- och logistikadministratör till Protoma/MLT

Inköp- och logistikadministratör till Protoma/MLT

Arbetsbeskrivning

Är du en öppen och utåtriktad person som letar efter ett omväxlande och händelserikt jobb? Utvecklas du i en miljö av högt tempo med flera parallella uppdrag, i en social och hjärtlig kultur med högt i tak? Har du en fallenhet för att organisera och planera? Då kan du vara personen vi söker för rollen som Inköp- och logistikadministratör till Protoma/MLT!

MLT och Protoma är två framgångsrika företag med lång erfarenhet och hög kompetens inom sina områden. Företaget arbetar i en rad olika branscher så som kärnkraft, vattenkraft, vindkraft, stål-, gruv- och processindustrier. Protoma erbjuder produkter, service och utbildning inom spetskompetensområdena mekaniska tätningar, packningar, kompensatorer och lagerskydd. MLT erbjuder avancerade precisions-mätinstrument och mättjänster för förebyggande och avhjälpande underhåll samt 3D scanning.





OM TJÄNSTEN:

I rollen som inköp- och logistikadministratör kommer du att ha en central funktion gällande hantering och planering av företagens order, inköp och leveranser. Deras produkter och tjänster levereras till kunder runt om i Norden, med huvuddelen i Sverige. Framförallt kommer tjänsten att vara en stödjande roll inom logistik, inköp och administration.

Du kommer främst att för Protoma och MLT sköta dagliga in- och utleveranser, orderregistreringar, fakturering, beställningar hos leverantörer samt vara support för kunder och säljare.

Huvudkontoret finns i Göteborg där företagen sitter i moderna lokaler på Hisingen. Du kommer ingå i ett team på 7 personer. MLT/Protoma karakteriseras av prestigelösa och drivna personer som gemensamt strävar efter att lösa de uppgifter och utmaningar som de ställs inför. På Protoma/MLT strävar de efter att ha roligt tillsammans, de har en hjärtlig och skämtsam kultur med högt i tak.





VI SÖKER DIG SOM:

Har tidigare erfarenhet av en administrativ roll, gärna med inslag av inköp och logistikHar goda vanor att arbeta i affärssystemBesitter en god teknisk förståelseTalar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat, då båda används i tjänstenHar B-körkort

Det är absolut inget krav men meriterande om du har:

Erfarenhet av liknande branschErfarenhet av affärssystemet Pyramid

Stor vikt kommer att läggas på kandidatens personliga egenskaper. Det är viktigt att du är en flexibel, prestigelös person som tar ett stort eget ansvar. Du är utåtriktad och klarar av att utföra ditt arbete utan givna rutiner eller instruktioner.

För att trivas i rollen är du en person som tar i där det behövs för att lösa de utmaningar som gruppen gemensamt ställs inför. Vi tror att du har en naturlig fallenhet för att organisera och planera. Det är viktigt att du ser en långsiktighet i rollen som inköp- och logistikadministratör.





OM KUNDFÖRETAGET: 

MLT och Protoma är två framgångsrika företag med lång erfarenhet och hög kompetens inom sina områden. Företaget arbetar i en rad olika branscher så som kärnkraft, vattenkraft, vindkraft, stål-, gruv- och processindustrier. Protoma erbjuder produkter, service och utbildning inom spetskompetensområdena mekaniska tätningar, packningar, kompensatorer och lagerskydd. MLT erbjuder avancerade precisions-mätinstrument och mättjänster för förebyggande och avhjälpande underhåll samt 3D scanning. Vill du läsa mer om MLT? Klicka här.





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter denna period blir direkt- och tillsvidareanställd av kunden.





ÖVRIG INFO:

Omfattning: HeltidPlacering: Hisingen, GöteborgKontaktuppgifter: Gabriella Bergström, gabriella@friday.seLön: Fast månadslön Start: Början av maj

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 4 maj 2021

Liknande jobb


10 september 2024

E-handelskoordinator

E-handelskoordinator

5 augusti 2024