OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kombispel är ett modernt spel- och lotteriföretag som driver prenumerationslotterierna Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet samt skraplotterna Femman och Glädjelotten. Företaget är - tillsammans med dotterbolagen Nordic Lottery, Ideella Spel och Spelparken - även Nordens ledande aktör inom uppdragslotterier. Idag drivs elva lotterier på uppdrag av elva ideella organisationer. Under 2015 fortsätter Kombispels satsningar på CRM och affärsutveckling i syfte att stärka bolagets konkurrenskraft på den svenska spelmarknaden. Kombispel tar sig an framtidsutmaningarna genom att förstärka sin organisation med flera nya medarbetare.
Kombispel står inför spännande utmaningar och vi söker en Inköp- och logistikansvarig som vill vara en del i Kombispels utveckling. Organisationen är ny och utformad med kunden i centrum.
Arbetsbeskrivning
Du är strategisk och operativt ansvarig för inköpsprocessen och logistiken av vinster och premier till våra lotterier.
Som inköpsansvarig för våra lotterier ansvarar du för att hitta strategiska samarbeten inom och utom landet, förhandla och upphandla attraktiva varuvinster och premier som tilltalar målgruppen, som primärt består av äldre personer, till stor del boende i glesbygd eller i små- och mellanstora städer. Inköpen sker enligt plan och efter behov samt fastställd budget. Du tar stort eget ansvar och driver själv ditt arbete utifrån mål och givna ramar. Du hanterar leverans och kvalitetsavvikelser vid behov. Du är även ett stöd för organisationen gällande övriga inköp, förhandlingar och avtal.
Du tar ansvar som kravställare för att säkerställa att rätt information finns för att utföra arbetsuppgifterna. Du ansvarar och utvecklar inköpsprocessen och logistikflödet samt ansvarar för att upphandlingskrav följs internt och i leverantörsleden. Du deltar vid mässor och andra utställningar inom och utom landet. Du rapporterar till Chefen för Produktionsenheten.
Erfarenhet
Vi söker dig med en dokumenterad erfarenhet av inköp och logistik från detaljhandel och/eller postorder med snabbrörliga varor. Du har förståelse för kundens behov och önskemål och kan omsätta detta i attraktiva vinster och premier. Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp och/eller logistik eller motsvarande. God förhandlingsvana är ett krav. Du har kunskap om import regler och miljöaspekter kring olika materialval och länder. Du är en van datoranvändare med stor erfarenhet av MS Office och har erfarenhet av inköpssystem.
Personliga egenskaper
Du har ett arbetssätt som är affärs- och informationsdrivet. Du är strategisk, noggrann, drivande och självgående samt har lätt för att se helheten i inköp- och logistikprocessen. Det är viktigt för dig att vara kvalitetsmedveten och ha koll på trender.
Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
I denna rekrytering samarbetar vi med HRM Affärsutveckling.
Ansökan
För mer information, vänligen kontakta Jane Mottet Age, 08 556 088 75, jane@hrmab.se. Vi behöver din ansökan senast 30 mars, 2015. Intervjuer kommer att ske löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter
Ulrica Pantzar