Inköp och logistikansvarig till System Edström

Arbetsbeskrivning

Om oss

System Edström är marknadsledande på den nordiska marknaden inom tillverkning, utveckling och försäljning av inredning till servicebilar. Med mer än 50 års erfarenhet är vi ett av de äldsta och ledande företagen inom vårt område. Huvudkontoret ligger i Kista, Stockholm men vi säljer på i stort sett hela den Europeiska marknaden. Vi är verksamma i ett tjugotal länder och säljer våra produkter via ett nätverk av oberoende återförsäljare.

Dina arbetsuppgifter

För oss är det av yttersta vikt att ständigt ha bästa möjliga pris, leverans och kvalitet för våra produkter. För att våra kunder och samarbetspartners ska fortsätta få ta del av vårt starka erbjudande rekryterar vi nu en Inköp och logistikansvarig.

Tjänsten innebär övergripande arbete med processerna kring våra leverantörer, transporter och produkter. Du har självständigt ansvar inom följande områden.

- Inköp: söka nya leverantörer/tillverkare, prisförhandling, prissättning och upphandling
- Logistik: se över våra leveransflöden och driva på leveransprecision
- Lager: koordinering och samordning av våra lager i Sverige, England och Frankrike
- Produkt: utveckla produktsortiment, bevaka marknadens behov, delta på mässor
- Kvalitet: ISO 9001 och 14001, interna och externa kvalitetsuppföljningar och revisioner

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande tjänst sedan tidigare. Din bakgrund är troligen från produktion eller inköp inom tillverkande industri alternativt har du arbetat som lager- eller reservdelschef. Du har troligen bakgrund inom produktion eller industri, men erfarenhet från fordonsbranschen är starkt meriterande.

För att lyckas behöver du ha goda ekonomiska kunskaper och ett stort teknikintresse. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och gillar att ha många kontaktytor, både internt och externt. Tjänsten kräver B-körkort, goda kunskaper i MS Office samt svenska och engelska. Du får gärna ha erfarenhet av MS Dynamics eller liknande. Det är meriterande om du pratar tyska, franska eller spanska.

Stämmer detta in på dig? Ta då möjligheten att bli en del av Edström-familjen!

Vi erbjuder…
- Familjärt och dynamiskt företag i ständig utveckling
- Självständig roll med stort eget ansvar
- Starkt varumärke med marknadsledande produkter

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Lindqvist på 08-409 144 50. Urval sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 augusti 2015

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024