Inköp- och logistikchef

Arbetsbeskrivning

Dometic tillhandahåller lösningar för ”Mobile living” inom områdena Klimat, Hygien & Sanitet samt Mat & Dryck.

Dometic tillverkar och säljer produkter inom dessa områden för användning i fritidsfordon, lastbilar och personbilar i premiumsegmentet, fritids- och arbetsbåtar med mera.

Dometic har 22 produktions- och monteringsanläggningar i Americas (Nord- och Sydamerika), EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) och APAC (Asien och Stillahavsområdet). Produkterna säljs i mer än 100 länder.

Dometic har cirka 6,500 anställda och är listad på Nasdaq Stockholm sedan 25 november 2015.

Dometic Seitz AB utvecklar och tillverkar fönster, dörrar och takluckor främst för den europeiska och australiska husbils- och husvagnsindustrin. Företaget är beläget i Tidaholm och har 140 medarbetare. Vi lägger stor vikt vid våra värderingar som är ärlighet, engagemang, pålitlighet och öppenhet.

Mer information på: www.dometic.se 

Dometic Seiz i Tidaholm är inne i en spännande fas med stark utveckling. Organisationen tar nu ytterligare steg framåt för att utveckla logistik- och inköpsprocesser och söker en Inköps- och logistikchef.

Tjänsten som  är delvis ny har stor påverkan i verksamheten och ger dig stora möjligheter att tillsammans med medarbetare och produktionsorganisation skapa effektiva flöden som säkerställer kort- och långsiktig materialförsörjning.

Du rapporterar till VD och ingår i en engagerad och utvecklingsinriktad ledningsgrupp.

Huvudsakliga uppgifter

• Utforma övergripande strategier och KPI:er för logistik och inköp.
• Leda och utveckla operativt inköp.
• Ansvara för strategiskt inköpsarbete.
• Leverantörsvärdering och leverantörsutveckling.
• Avtalsfrågor gentemot leverantörer.
• Driva projekt för kostnadsreduceringar.
• Ansvara för utveckling, systemuppsättning och förvaltning av affärssystemet Monitor gällande produktions- och logistikprocessen.
• Koncernövergripande inköpsarbete.
• Inspirera, motivera och utveckla medarbetare.


Kvalifikationer

Vi räknar med att du har lämplig akademisk utbildning inom Supply Chain Management och ett antal års erfarenhet från ledande befattning där du framgångsrikt drivit och utvecklat inköp-  och logistikverksamhet. 

Du behärskar inköpsprocessens alla delar och är en bra affärsman. God kompetens inom moderna affärssystem är viktigt liksom att du hanterar engelska och svenska med lätthet i tal och skrift . Tyskakunskaper är meriterande.

Personlighet

Som person är du affärsorienterad och har förmåga att utveckla goda leverantörsrelationer och processer. Du är en drivande, målfokuserad och utåtriktad ledare med hög förmåga att skapa goda interna och externa relationer.

Du ser förändringar som en naturlig del i jobbet och trivs i en i en internationell miljö präglad av företagets grundvärderingar ärlighet, öppenhet, pålitlighet och engagemang. 

Visst låter detta som en spännande tjänst! Välkommen med din ansökan.

Arbetstider Heltid

Anställningsform Tillsvidare

Placeringsort Tidaholm

Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan Tjänsten söker du direkt på www.codeq.se under rubricerad tjänst senast 31 oktober.

Information: Christer Johansson, 0393 - 77 99 95.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Codeq AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 7 oktober 2016

Besöksadress

Storgatan 47
None

Postadress

Storgatan 47
Jönköping, 56730

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024