OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss just nu i en rasande tillväxt. Jollyroom skall vara det självklara valet i barnfamiljens vardag. Vi servar fler än 300 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Vi har över 20 000 artiklar och 11300 kvm lager. Hos Jollyroom finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Vi erbjuder våra kunder slagkraftiga priser och garantier såsom 365 dagars öppet köp och prisgaranti. Hos Jollyroom skall man få den bästa upplevelsen!
Grundarna bakom Jollyroom har 18 års erfarenhet inom näthandel. Vi har tidigare byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011. Inom Jollyroom är det högt till tak och vår expansion innebär att det skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster och ta kliv på karriärstegen.
Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utvecklas tillsammans med oss. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Ansvar:
Vi söker en inköp- och produktchef till Jollyrooms ledningsgrupp. I din roll har du 100% ansvar för att fyra olika inköpsteam når sina högt satta mål och du säkerställer att vi har rätt lagerfört sortiment till bästa möjliga inköpspris. Du har personal-, budget-, och utvecklingsansvar för inköp samt rapporterar till VD. Det ingår resor i tjänsten.
Arbetsuppgifter:
- Förhandla fram marknadens bästa priser gentemot våra leverantörer
- Ansvara och följa upp ingående fakturor
- Kontrollera, planera och skapa en optimaliserad lagerhållning
- Utöka sortimentet
- Sätta konkurrenskraftiga priser och kampanjer
- Bevaka och agera på konkurrenters utbud och priser
- Leda personal: utveckling, medarbetarsamtal, lönesamtal
Kvalifikationer:
- Några års erfarenhet som inköpsansvarig inom detaljhandeln
- Arbetat i en snabbt växande och säljorienterad organisation
- Vana vid att hantera ett brett sortiment med både etablerade varumärken samt egen produktion
- Mycket goda Excel samt affärssystemskunskaper, gärna SAP
- Utmärkta kunskaper i engelska, både skrift och tal
- Intresse för trender, färg och form
- Gärna e-handels erfarenhet
Utbildning:
- Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi, inköp, logistik, marknad eller sälj.
Personliga egenskaper:
- Starkt sälj- och resultatorienterad
- Sinne för affärer
- Trivs i en ledande roll och skicklig på att ta ett helhetsansvar
- Drivande
- Strukturerad
Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra
- Ansök genom att maila CV, personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: Personalansvarig Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se, vi har dessvärre svårt att hinna svara på frågor via telefon utan hänvisar till mail.
- Ange referens på ansökan: Inköp- och produktchef
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen så var gärna snabb med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240