Inköpare

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kund räkning en Inköpare med placering i Karlskoga I rollen som inköpare ingår du i ett team på tre inköpare och arbetar på uppdrag av våra kunder inom områden som kontorsförnödenheter, möbler, entreprenader, städtjänster m.fl. Du kommer även att vara delaktig i Projektupphandlingar och investeringsupphandlingar. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara; * stötta kunder i att förvalta och effektivisera deras leverantörsbas inom tilldelat område. * delta i samordningsprojekt * skapa och förvalta inköpsaffärer för att uppnå en maximerad kostnadsbesparing. * arbeta med flödeseffektivisering, från beställning till fakturering. * söka efter de mest kostnadseffektiva leverantörerna * förbereda, driva och leda förhandlingar. * ansvara för allt från offertförfrågan till att skriva avtal * analysera utvecklingen av volymer och inköpspriser * följa upp resultat mot budget , mål och plan. Du som söker ska ha relevant utbildning med inriktning mot ekonomi, inköp eller motsvarande. Du bör ha några års erfarenhet av inköpsarbete. Du ska ha god datavana. Du ska kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde. Du ska även kunna arbeta strukturerat och ansvarsfullt. Du ska kunna arbeta noggrant och detaljorienterat utan att tappa helhetsbilden. Du har en god samarbetsförmåga och kan bibehålla goda relationer på en professionell nivå. Ansökan sker via vår hemsida på www.adecco.se. Vi kommer att intervjua löpande så sänd din ansökan till oss så snart du kan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco, Örebro
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 20 april 2010
  • Ansök senast: 4 maj 2010

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024