Inköpare

Arbetsbeskrivning

Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 300 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. [ Division Ground Support Services söker en strategisk inköpare med ansvar för upphandling av såväl produkter som tjänster vilka skall motsvara internt och externt ställda krav.[[ Din roll I rollen ingår att vara kommersiellt ansvarig vid upphandling av produkter och tjänster samt att ingå i anbudsarbetet vid affärsområdets pågående projekt. I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för förhandlingar, teckna, vidareutveckla och förvalta avtal. Vidare ingår att upprätthålla leverantörsrelationer samt att utvärdera potentiellt nya leverantörer och verifiera deras förmåga att uppfylla ställda krav. Arbetet omfattar även operativt inköp, som att göra avrop mot befintliga avtal och följa upp leveranser. Våra leverantörer finns såväl inom Sverige som internationellt. Dina kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är affärsmässig, analytisk och kommunikativ, med förmåga att bygga upp relationer såväl internt som externt. Vi önskar att du har * flerårig erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete, gärna med relevant högskoleutbildning * förhandlingserfarenhet * kompetens i kommersiella avtal * egen drivkraft * mycket goda kunskaper i engelska. [

Kontaktpersoner på detta företaget

Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 13 oktober 2010
  • Ansök senast: 12 november 2010

Besöksadress

Ljungadalsgatan 2
None

Postadress

-
-, -

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024