Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Ditt framtida arbete

Vill du vara med att genomföra och samordna myndighetens inköp tillsammans med duktiga och erfarna kollegor? Då är det här en tjänst för dig. Inköpsenheten är ett team som idag består av sex upphandlare, fyra inköpare, en jurist, en strateg, en inköpsassistent med e-handelsansvar och en chef för enheten, som i nära samarbete med kollegor i övriga verksamheten genomför affärsmässigt bra inköp. 

Tjänsten är placerad på myndighetens huvudkontor i Norrköping där merparten av enhetens medarbetare är placerade, fem medarbetare är placerade i Örebro. Vi kan erbjuda ett spännande, intressant och roligt jobb och du är aldrig ensam. Vi är engagerade och har varierande arbetsuppgifter.

Vårt mål är att medarbetarna ska utvecklas och vi samarbetar för att ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt.

Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. 

Myndigheten började under 2019 använda systemlösningen Proceedo för e-handel och ett arbete pågår för att öka antalet leverantörer i systemet och andelen inköp som görs via systemet.I rollen som inköpare kommer du genomföra och medverka vid de inköp och upphandlingar som genomförs på myndigheten.

Du får möjlighet att medverka i att forma förutsättningarna för vår framtida organisation. Vi driver många större avrop och upphandlingar samt har spännande utmaningar framför oss.

Under 2020 kommer vi att utveckla vårt arbete med kategoristyrda inköp, bl a genom avtalsklassificering och arbete med avtalsförvaltning.

Dina arbetsuppgifter


• självständigt driva och genomföra inköp för Transportstyrelsens olika verksamheter
• genomföra inköp från befintliga ramavtal, inklusive avrop med förnyad konkurrensutsättning
• genomföra direktupphandlingar
• medverka i upphandlingar
• arbeta med löpande avtalsförvaltning
• medverka i arbetet inom utpekade avtalsområden
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp såväl inom enheten som inom organisationen.
• medverka vid/hålla i utbildningar

Du måste ha


• eftergymnasial utbildning, dock minst 2 år samt 6 månaders arbetslivserfarenhet av inköp/upphandling, från offentlig eller privat sektor
• goda kunskaper i Microsoft Office
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du också har 


• kvalificerad erfarenhet av inköp inom offentlig sektor exempelvis genom erfarenhet av avrop (förnyad konkurrensutsättning), direktupphandlingar, förhandling och projektledning
• arbetslivserfarenhet av avtalsförvaltning baserat på kategoriarbete
• arbetslivserfarenhet av att utforma rutiner/riktlinjer inom inköpsområdet
• arbetslivserfarenhet av att som inköpsresurs arbetat med e-handel.

Vi vill att du


• har en god pedagogisk förmåga
• har hög grad av servicekänsla
• har hög integritet
• har god fallenhet för att strukturera ditt arbete
• har förmåga att arbeta drivande och självständigt under eget ansvar
• är en flexibel person som har lätt för att arbeta tillsammans med andra
• är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalitet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering på myndighetens huvudkontor i Norrköping. Vi vill att du börjar så snart som möjligt.

Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta Tf enhetschef för inköpsenheten Kristina Lundin, 010 – 495 51 77 kristina.lundin@transportstyrelsen.se

Saco, Örjan Ellström och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 24 maj 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-4241. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Ekonomi

Avdelning Ekonomi stöder generaldirektören och alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och kontorsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, och Örebro och har ca 45 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024