OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning:
Att få arbeta som Inköpare på BAUHAUS är kanske Sveriges mest inspirerande inköpsarbete! Som Inköpare arbetar du i nära samarbete med din avdelning som består av rollerna Produktchef, Inköpare och Inköpskoordinator. Att jobba på BAUHAUS inköpsavdelning är att vara en del av navet i verksamheten så du bör uppskatta ett högt tempo i en ständigt föränderlig miljö. Rollen som inköpare är varierande där man har en stor möjlighet att påverka både operativt och strategiskt.
Du får i rollen ett totalansvar för dina varugrupper, vilket bl.a. innebär att du:
Ansvarar för försäljning, lönsamhet och marknadsföring av dina varugrupper
Ta fram attraktiva kampanjerbjudanden till konsument, men även till våra företagskunder
Analyserar och förbättrar befintliga leverantörssamarbeten och vid behov skapar nya fruktsamma samarbeten
Ansvarar för inköps- och förhandlingsprocesser
Analyserar/bevakar marknaden och genomför konkurrentanalyser
Ansvarar för prissättning ut mot konsument
Vem söker vi?
Är du beslutsam, kreativ, ambitiös och vill arbeta på ett marknadsledande företag som befinner sig i en kraftfull expansionsfas? Nu söker vi en kommersiellt driven och handlingskraftig Inköpare till vår inköpsavdelning som tillsammans med oss vill vara med på resan att ta BAUHAUS till nya oanade höjder.
Du får glädjen att jobba på vårt servicecenter i Järfälla och rapporterar direkt till Ställföreträdande inköpschefen. Tjänsten är en tillsvidareanställning och för rätt person är det starten på en fantastisk karriär hos oss på BAUHAUS.
Vi tror att du som person är driven, målinriktad med ett gott affärsmannaskap och utöver det ser vi gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning gärna inom inköp eller motsvarande
2-3 år arbetslivserfarenhet av liknande tjänst
Starkt affärs- och resultatfokus kopplat till varumärkes- och produktarbete
Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i MS Office
BAUHAUS erbjuder:
en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som vi kring god arbetsmiljö.
Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier.
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Alexander Koksvik
+46 702650499