OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar offers the widest range of cargo handling solutions and services to ports, terminals, distribution centres and to the heavy industry. Kalmar is the industry forerunner in terminal automation and in energy efficient container handling, with one in four container movements around the globe being handled by a Kalmar solution. Through its extensive product portfolio, global service network and ability to enable a seamless integration of different terminal processes, Kalmar improves the efficiency of every move.
Som inköpare ansvarar du för övergripande servicenivå och inköp av material, inom tilldelat område från underleverantörer samt optimering av leveranskedjan för verksamheten i stort.
Dina arbetsuppgifter
- Inköp av material inom godkända ramar
- Leveranskontroll samt uppföljning av dagligt inköpt material
- Leverantörsuppföljning och kvalitetskontroll
- Leverantörs och kvalitetsutveckling
- Förågningar samt offertbedömning
- Faurahantering
- Kontinuerligt förbättringsarbete
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har utbildning inom ekonomi, teknik eller logistik. Har du utbildning inom inköp är detta meriterande. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom området.
Som person förväntar vi oss att du är serviceminded, analytisk och strukturerad. Du har en positiv inställning och tycker om att lösa problem.
Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Tidigare erfarenhet av SAP, Qlickview samt ritningsläsning är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Product Quality Manager Misa Balcanovic
0372-378070
Purchasing Director Stefan Mattsson
0372378311
Chef Gina Lopez
+17852142538
Director, Projects, Service Spare Parts. Hans Jansson
+358407780757
Senior Manager RDE FLT Magnus Andersson
0372- 37 81 90