OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En småländsk utmanare
Gärahovs Bygg är ett expansivt byggbolag som erbjuder styrning & leverans av ny- och ombyggnadsentreprenader samt Byggservice. Gärahovs Bygg har gått igenom en spännande resa och idag omsätter företaget ca. 1.4 miljarder.
Gärahovs Byggs huvudkontor ligger i Vaggeryd - Småland men har idag lokala filialer i Malmö, Värnamo, Växjö, Jönköping, Linköping och Stockholm.
Vi erbjuder dig en rolig tjänst som inköpare på ett företag som ständigt utvecklas och förbättras. Du hamnar i ett gott gäng där det är högt i tak och nära till skratt.
Inköpare
Vi behöver utöka vår inköpsorganisation med en eller flera medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Inköpare har du ansvar för inköpen i våra projekt och är involverad från projekteringsfasen till projektets genomförande. Du driver och ansvarar självständigt för projektinköp av installationer, underentreprenörer och material. Dina arbetsuppgifter innefattar såväl offertförfrågningar, offerutvärdering och även upphandling/förhandling. Detta gör du i ett mycket nära samarbete med kollegor inom projektorganisationen.
Möjligheter att vara med och påverka materialval och byggmetoder i tidigt skede bedrivs tillsammans med produktion och i samverkan med kunden, vilket är en del i inköpsarbetet. Vi strävar efter att arbeta med en så stor marknad som möjligt, vilket gör att kontakter med utländska företag är en del i inköpsarbetet.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är högskoleutbildad eller har motsvarande kunskaper förvärvade genom yrkeslivet. Vi har som krav att dina kunskaper inom byggsektorn och byggteknik är goda. Meriterande är om du har utbildning inom inköp och även god förståelse för entreprenadjuridik.
Du har erfarenhet av projektinköp och förhandling inom byggbranschen samt ett genuint intresse för att driva inköpsarbete och att göra affärer. Detta gör du på ett affärsmässigt sätt och med stort personligt engagemang.
Du är duktig på att formulera dig i tal och skrift, såväl svenska som på engelska, och vi ser gärna att du tidigare arbetat inom liknande befattning.
Personliga egenskaper
Du är drivande och förtroendeingivande, har kunden i fokus och trivs med att skapa kontakter internt och externt. Som person är du lyhörd, driven, affärsmässig och har lätt för att samarbeta. Du arbetar strukturerat och är noggrann. Vi tror också att du är en problemlösare som trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Placeringsort
Linköping/Stockholm
Resor ingår i tjänsten.
Information om tjänsten
Samuel Lagerström, Inköpsansvarig, 073-520 22 90
Justina Velin, HR 070-304 57 96
Alla telefonsamtal som inte rör frågor om tjänsten tex från rekryterings eller bemanningsföretag undanbedes.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus