OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Fueltech Sweden AB ligger i Ronneby och producerar idag bränsle-, urea- och hydrauloljetankar till tunga fordon, samt energisystem under namnet ECOScience. Från 2016 utökade vi vår verksamhet med aluminiumgjutning och hybridprodukter. Våra största kunder är bl.a. Volvo och Scania. Vi ingår i den Österrikiska koncernen SAG, som är Europas största leverantör av bränsletankar till tunga fordon. Tillverkningskapaciteten utgörs av 8 produktionsanläggningar runt om i världen och SAG:s huvudkontor ligger i Wien. Vår omsättning kommer under 2021 att vara ca 200 MSEK och vi är idag ca 70 anställda.
För att möta framtidens utmaningar söker vi nu en operativ inköpare med stort ekonomisk kunnande då vi har behov av att stärka upp både vår inköpsavdelning och support till vår ekonomiavdelning. Detta är en hyrrekrytering där målet är en anställning på Fueltech Sweden AB.
Som inköpare är du vår viktiga länk till leverantörerna och jobbar med allt från offertförfrågan, förhandlingar, orderläggning samt ordererkännande. I uppdraget ingår att medverka till att vi utvecklar våra leverantörsrelationer och skapar en konkurrenskraftig leverantörsbas. Du kommer att arbeta med att övervaka och säkerställa att vår produktion får materialförsörjning enligt behov och du kommer även att göra prognoser månadsvis över vilken materialförsörjning som kommer att behövas i produktionen framåt.
Administration och arbete i företagets affärssystem Movex kommer att vara en stor del av din vardag, precis som daglig kontakt med leverantörer och samarbete med dina kollegor inom logistik, kvalitet, ekonomi och produktionen i en internationell miljö.
Den huvudsakliga utmaningen i tjänsten som operativ inköpare är att säkerställa att leverantörerna levererar så att produktionen inte drabbas av materialbrist samtidigt som vi fokuserar på att hålla ner våra lagernivåer. För rätt person finns det på sikt möjligheter att ta på sig mer ansvar och utföra mer krävande uppgifter, tex inom förbättringsprojekt. Vi ser positivt att man har erfarenhet från många olika arbetsuppgifter, att du är en kommunikativ, affärsmässig, driven entreprenör ser vi som meriterande Du kommer att rapportera till VD.
I rollen ingår även en viss del ekonomisupport där du förväntas att vid behov stötta ekonomiavdelningen med olika arbetsuppgifter inom redovisning.
Eftersom den här tjänsten innehåller många kontaktytor, både nationellt och internationellt, då vårt huvudkontor ligger i Österrike bör du vara duktig på och trivas med att kommunicera både i skrift och tal obehindrat på svenska och engelska.
- Du har dokumenterad erfarenhet av inköpsarbete, gärna från tillverkande industriföretag.
- Du är van att förhandla och färdigställa kontrakt/ prisavtal med leverantörer.
- Det är meriterande att du har en högskoleutbildning inom inköp/ logistik eller ekonomi.
- Att arbeta strukturerat enligt en projektplan och ansvarar för olika projekt.
- Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta med tekniska komponenter och att du är tekniskt intresserad.
- Du är en person som är drivande och gillar att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du är noggrann, strukturerad och analytisk.
- Du är en van användare av hela Microsoft Office-paketet.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Löpande urval.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84