OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värd full av möjligheter!
Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan – alltid med hållbart värdeskapande i fokus.
Vår organisation utgår från tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar och rättsväsende samt Institutionsvård och övriga specialverksamheter. Fastighetsinnehavet har en lokalyta på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter med ett marknadsvärde som uppgår till cirka 29 miljarder kronor. Vi är cirka 165 medarbetare och huvudkontoret är delat mellan Linköping och Stockholm. Utöver det har vi kontor i Lund, Göteborg, Örebro och Sundsvall.
Arbetsuppgifter
Som inköpare kommer du bland annat att utveckla, förankra och implementera inköpsstrategier med syfte att realisera definierade effektiviseringsmål. I rollen ingår det att upprätta avtal och leda bolagsgemensamma upphandlingar. Du kommer medverka till förbättrad leverantörssamverkan, där det ingår att följa upp leverantörers prestationer. En kontinuerligt viktig del av arbetet är att driva och leda ständiga förbättringar inom inköpsarbetet och vidareutveckla inköpsavdelningens arbetsprocesser.
Du blir en del av ett inköpsteam som består av sex personer. Specialfastigheter lyder under lagen om offentlig upphandling (LOU).
Kvalifikationer
• Akademisk examen eller annan relevant vidareutbildning
• Minst fem års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inklusive:
- Utveckling och implementering av inköpsstrategier
- Upphandling och avtalsimplementering
- Förhandling och leverantörsstyrning
• Erfarenhet inom entreprenadjuridik
Vi söker dig som är driven, engagerad och som vill vara med och bidra i vår fortsatta utveckling. Som inköpare hos oss bör du vara affärsmässig, kvalitetsmedveten och vara mån om att skapa och upprätthålla goda relationer. Utöver det värdesätter vi om du har strategisk fallenhet med god analytisk förmåga. Du kommer att arbeta nära tillsammans med både kollegor och leverantörer och därför är det även viktigt att du har en god social kompetens och värnar om ett gott samarbetsklimat. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping. Vår organisation är geografiskt utspridd i landet vilket medför en del resor i arbetet.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 31 mars.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetskänslig verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetsprövningssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Sofia Nilsson, 010-788 62 48
Unionen, Lena Germundsson, tel. 010-788 62 40
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03