OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Yaskawa Nordic AB
Företaget grundades på 70-talet i Sverige och ägs idag av japanska YASKAWA Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över en halv miljon MOTOMAN-robotar installerade över hela världen.
Yaskawa Nordic AB har cirka 175 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping och omsätter cirka en miljard svenska kronor. Företaget är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015.
Vill du utvecklas och vara med på en expansionsresa? För att möta framtidens behov söker vi nu en inköpare med erfarenhet från tillverkande industri.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Din vardag hos oss är omväxlande den handlar mycket om att ge god service till interna och externa kontakter. Kundfokus, effektivitet och förståelse för affären är viktigt för att vi fortsatt ska vara framgångsrika, och här spelar du en viktig roll. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande arbetsuppgifter kommer du att trivas hos oss.
Som inköpare hos oss arbetar du främst operativt. Ditt huvudsakliga ansvar är att förse produktionen med material, främst elkomponenter. Du analyserar behov och planerar materialförsörjning i tätt samarbete med produktions- och teknikavdelningar. Det är viktigt att du följer våra kunders behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna ska komma tid. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du snabbt kan anpassa dig till förändringarna som sker i det dagliga arbetet.
Din profil
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt det genuina intresset för inköp och flöden är en självklarhet. Du behöver ha mycket goda kunskaper inom Excel och det är meriterande om du tidigare har arbetat i något planeringssystem. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av förhandlingar och har lätt för att se den affärsmässiga helheten. Med ett övergripande synsätt, stark analytisk förmåga och ett eget starkt eget driv kommer du lyckas i rollen.
Då företaget ingår i en internationell koncern är det viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande med en högskoleutbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Har du erfarenhet av transport och spedition är det meriterande
Som person är du en driven lagspelare som ser möjligheter och som triggas av att möta nya utmaningar. Du möter, integrerar och samarbetar med många olika människor såväl internt som externt, du har därför en social och utåtriktad framtoning. Du är strukturerad, tycker om att skapa ordning och kan arbeta effektivt med många uppgifter parallellt.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84