Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
En av våra spännande kunder i miljö- och återvinningsbranschen behöver förstärka verksamheten med en inköpare. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå från mitten av september till augusti 2022. Om du är en driftig inköpare på jakt efter nytt uppdrag så kan detta vara ett riktigt fint tillfälle. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan i dag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administrera och registrera inköps/leverantörs/produktinformation och se till att den struktureras och förmedlas för praktisk tillämpning i verksamheten.
• Genomföra upphandlingar och planera upphandlingar inför framtiden.
• Göra leverantörsbedömningar, leverantörutvärderingar och förmedla innehållet till berörda enheter samt redigera underlaget vid behov.
• Administrera avtal och leverantörer i inköps- och leverantörssystemen.
• Ansvara för avtalsregistret samt upplägg och arkivering av nya avtal i register och avtalsarkiv.
• Söka, strukturera och ta fram underlag inför upphandlingar och avtalsförhandlingar/uppföljningar.
• Skapa nya avtalsmallar och redigera befintliga avtalsmallar vid behov.
• Stötta den lokala organisationen gällande kravlistor och övrigt förarbete inför upphandlingar och projektinköp.
• Hitta väsentliga leverantörer för organisationen med hjälp av leverantörsklassificering för framtida leverantörsrevisioner och delta i dessa revisioner med ansvarig revisor.
• Säkerställa att företagets processer och riktlinjer följs.


Vem är du?
• Grundutbildning på gymnasienivå, högskoleutbildning är meriterande
• Påbyggnadsutbildning inom inköp, alternativt erfarenhet från arbete inom inköpsavdelning
• Meriterande att ha arbetat på en inköpsavdelning tidigare
• Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift

Erfarenhet
• Vid enbart gymnasieutbildning, minst 5 års erfarenhet från inköpsrelaterat arbete
• Vid högskoleutbildning, nyutexaminerad
• God datorvana, särskilt Officepaketets applikationer

Som person ser vi gärna att du är självständig, drivande, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är öppen och social och förstår vikten av lyhördhet, ödmjukhet, generositet och humor för att skapa goda relationer. Du är jordnära och prestigelös och har ett genuint intresse för miljöfrågor.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information:
Under rådande läge sker arbetet hemifrån men kan komma att ändras från och med slutet av september.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 3 september 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Projektinköpare

Projektinköpare

27 november 2024

27 november 2024