OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ålö, med sitt varumärke Quicke, är en av världens största leverantörer av lastare inom lantbruksmaskiner. Med bolag i 10 länder, fabriker i 4 länder och kunder i mer än 50 länder är Quicke ett självklart val för många kunder inom lantbruk. Vi står för 30 procent av världsmarknaden för lastare inom segmentet för traktorer med motorer över 50 hk. Försäljningen av lastare och redskap uppgick till totalt 2,0 miljarder SEK 2020. Varumärket Quicke och varumärket ROCKINGER utgör tillsammans Business Line Agriculture inom JOST. JOST är en ledande global producent och leverantör av säkerhetskritiska system till kommersiella fordonsindustrin med sina starka brands JOST, ROCKINGER, TRIDEC och Quicke. JOST sysselsätter mer än 3 500 medarbetare över hela världen och är noterade på Frankfurtsbörsen sedan 20 juli 2017.
För mer information om Ålö, besök www.alo.se (http://www.alo.se) eller (http://www.quicke.nu/)
För mer information om JOST, besök (http://www.jost-world.com/)
Vill du arbeta i en internationell miljö för ett världsledande företag? Vi söker nu en inköpare till vårt team, Project Purchasing AG. Är du en lagspelare som har en passion för förhandlingar så kan den här rollen vara något för dig, så ta chansen och ansök redan idag!
Om tjänsten
Du kommer att arbeta som inköpare inom projekt och i den operativa verksamheten inom överenskommet ansvarsområde. I rollen kommer du att ingå i ett team på fyra anställda och du kommer att rapportera till Team manager Project Purchasing AG. Du kommer självständigt och/eller i team att initiera och driva inköpsprojekt och/eller delta som delprojektledare inom organisationens utvecklingsprojekt inom inköp.
I rollen ingår att hantera RFQ -processen och introduktion av nya leverantörer och/eller komponenter samt prisförhandlingar. Du kommer också att stödja den lokala fabriken när det gäller leveranser eller kommersiella problem. Några av dina andra uppgifter kommer vara att förhandla fram och förbereda leveransavtal för undertecknande av ansvarig chef, samt hantera administrativa uppgifter relaterade till inköp.
För att bli framgångsrik i denna roll är det viktigt att du kan arbeta självständigt med ett flexibelt förhållningssätt i en dynamisk miljö. Vi ser även att du är stresstålig och klarar att hantera flera saker samtidigt. I rollen ingår även vissa internationella resor. Tjänsten är tillsvidare och finns på vårt kontor i Brännland.
Din profil
Du har en civilingenjörsexamen och/eller ekonomexamen och några års arbetslivserfarenhet inom inköp, försäljning och/eller produktionsteknik, helst inom tillverkningsindustrin. Eftersom vi verkar globalt krävs att du kan kommunicera på engelska både i tal och skrift.
Vi söker någon som är motiverad, stresstålig och organiserad i sitt arbete. För att lyckas i denna roll är det viktigt att vara en lagspelare och ha en god kommunikationsförmåga.
Din ansökan
För mer information om rollen vänligen kontakta Team manager Project Purchasing AG, Helena Lundgren eller HR Generalist, Emma Ekeståhl genom vår växel: 090-17 05 00.
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 31 oktober 2021. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!