OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medicago är ett företag inom LifeScience och medicinteknik, som utvecklar, producerar och marknadsför olika produkter för bioteknik- och läkemedelsindustrin. Företaget är beläget i Danmark Berga utanför Uppsala (8 km från centrum) och sysselsätter f.n. drygt 50 personer.
Vi är nu inne i en expansionsfas och behöver anställa en inköpare på heltid med tillträde snarast.
Arbetsuppgifter:
Rollen innebär att självständigt genomföra de dagliga inköpen av råvaror till verksamheten. Arbetsuppgifterna kommer att omfatta löpande bedömningar och förhandlingar gällande både priser samt leverantörer. Du har daglig kontakt med leverantörer och hanterar offertförfrågningar. Vidare innebär arbetet som inköpare att uppdatera produkt - och inköpsspecifikationer, skapa nya produkter/artiklar och hantera returhantering av beställningar. Internt attesterar du fakturor och håller lagerlistan aktuell och uppdaterad. Du verkar även för ett gott samarbete mellan de olika avdelningarna då din roll är central för övriga avdelningar. Du ingår i ett mindre team som stödjer övriga företaget inom HR, order och ekonomi.
Utbildning/Erfarenhet
Du har relevant utbildning och har erfarenhet av inköpsarbete i en liknande tjänst. Har du kännedom eller intresse för medicintekniska produkter är det en fördel. Din dokumentationsvana är god och har du arbetat under ett kvalitetssystem är det meriterande. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat samt behärskar officepaketet väl.
Personliga egenskaper För att passa till tjänsten önskar vi att du är noggrann och strukturerad med en god administrativ förmåga. Du är van att samarbeta och tycker om att arbeta självständigt. Du måste även vara resultatinriktad. En nära och personlig relation till både anställda och kunder är viktigt för oss.