OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som inköpare kommer du att arbeta med att självständigt ansvara för ett urval av inköpskategorier och leverantörer och driva utvecklingen inom dessa framåt tillsammans med kollegor inom utveckling och Supply Chain. Du kommer att arbeta på vår kunds inköpsavdelning där ni är ett team av inköpare. Uppdraget är ett heltidsuppdrag som fortlöper hela 2022. Möjlighet till förlängning kan finnas.
I din roll som Inköpare hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Att i samarbete med kolleger inom Supply Chain säkerställa leverantörsprestanda och materialförsörjning
- Att underhålla kategoristrategier för dina inköpskategorier
- Analysera leverantörsmarknader, träffa leverantörer och göra leverantörsval
- Analysera och förhandla priser och andra avtalsvillkor
- Administrera leverantörer och artiklar i vårt affärssystem SAP
Tjänsten som inköpare är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan.
Om dig
Vi söker dig som gärna har erfarenhet av strategiskt inköp eller teknisk försäljning, gärna från ett tillverkande teknikföretag i internationell miljö. Har du arbetat som exempelvis materialstyrare kan det också vara intressant då arbetsuppgifterna och ansvarsområden kan anpassas efter kandidat. Positivt är om du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller teknik, gärna med tillägg inom affärsjuridik. Du har en förståelse för logiska processer och ett gott affärsmannaskap där du har en god vana av att driva förhandlingar. För oss är det en självklarhet att du är en van användare av Office 365 samt god förmåga att arbeta i affärssystem. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du analytisk, drivande och van att arbeta i team, vilket förutsätter en god kommunikationsförmåga.
Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av inköp eller teknisk försäljning
- Teknisk kompetens och förståelse för logiska processer
- God förhandlingsvana och affärsmannaskap
- Office 365 och vana av affärssystem.
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar på plats hos vår kund i Arvika. Tjänsten är på heltid.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:
Frida Wiman, 073 - 684 72 24, frida.wiman@adecco.se
Mattias Olsson, 073 – 684 72 97, mattias.olsson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147