OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Spaljisten AB, med produktion i Åseda, grundades år 1975.
Tack vare våra 140 fantastiska medarbetare levererar vi varje år 2100 fullastade lastbilar till våra kunder med perfekt folierade fronter till garderob och kök. Sedan mitten av 1980-talet är Spaljisten en leverantör till IKEA. Spaljisten är FSC® certifierade och har alltid nästa generation och vår närvaro på jorden i åtanke när vi producerar våra produkter. Spaljisten AB ingår i koncernen Surewood Industries AB, en stor träförädlingskoncern där även KG-list AB och Anebyhusgruppen AB ingår.
Läs mer på www.spaljisten.se
Vill du vara med på en spännande utvecklings- och tillväxtresa?
Vi söker nu en Inköpare med vilja och förmåga för att utveckla och driva inköpsprocessen!
Om tjänsten
Du kommer att arbeta huvudsakligen på operativ, men även taktisk/strategisk nivå och ansvarar för att optimera samtliga processer inom Supply Chain. Avrop och leveransplanering är exempel på dagliga uppgifter i tjänsten, liksom att bidra till att vidareutveckla inköpsfunktionen genom att säkerställa rätt servicenivå, nå kostnadseffektiviseringar samt ta tillvara på synergier inom företaget. Du ansvarar för att aktivt söka, kontraktera och utveckla befintliga och nya leverantörer samt förväntas driva och delta i tvärfunktionella projekt och förbättringsarbete.
Om dig
Din personlighet präglas av engagemang och stort ansvarstagande. Du är affärsmässig, kommunikativ och strukturerad samt har ett utpräglat intresse för utveckling. Du har dokumenterad erfarenhet från inköp och projekt, med fördel internationellt och/eller inom tillverkande industri. Du känner dig trygg vid förhandling och van vid att driva förändringar och effektiviseringsprojekt inom marknad, produktion, lager och inköp. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning eller har motsvarande erfarenhet inom Inköp/Supply Chain.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper eftersom vi ser det som en viktig del i vår framgångsresa.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Spaljisten i Åseda. Resor i tjänsten förekommer varför körkort är ett krav. Vi ger dig anpassad introduktion för uppdraget med tillträde enligt överenskommelse. Du rapporterar till Inköps- och Logistikchefen.
Vill du veta mer?
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fabio Pedrazzi VD, 070-285 70 85 alternativt Martina Gustafsson HR-Chef, tfn 070-9713 725
Sista ansökningsdag är 2022-06-15. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag.
Vi ser fram emot att höra av dig!
Våra värdeord Passion, Hållbarhet, Respekt och Engagemang bär vi på Spaljisten med oss i allt vi gör. De vägleder oss i vårt agerande mellan varandra som kollegor, ledare och aktörer på marknaden. Som medarbetare på Spaljisten kan du förvänta dig en spännande utmaning i ett fantastiskt bolag med stark framtidstro.
Vår långsiktiga strävan är att Spaljistens anställda ska spegla den mångfald som finns i samhället. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder och ursprung.