OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en ny utmaning där du kommer att ha mycket kontakt med våra leverentörer? Vi söker nu en inköpare som gillar att bygga relationer och vill vara med att utveckla vår inköpsavdelning. Sök tjänsten idag!
Om tjänsten
Du kommer att tillhöra vår nystartade inköpsavdelning och få möjlighet att påverka hur din roll ska vara utformad. Som inköpare kommer ditt huvudsakliga ansvarområde vara att driva och utveckla företagets strategiska inköpsposition. Rollen som inköpare är en mycket betydelsefull roll i företaget där din arbetsmetod sätter förutsättningarna för företagets ekonomiska mål. I ditt arbete kommer du kontinuerligt jobba med både befintliga och nya leverantörer för att identifiera de mest priseffektiva alternativen på marknaden i form av kvalitet, ledtid och kostnad. Du ska i ditt arbete kunna identifiera möjligheter för företaget och leda processen från första kontakt med leverantör till att förhandla, utvärdera och implementera. Resor i tjänsten förekommer.
Vem är du?
Krav:
- Eftergymnasial utbildning inom Inköp eller Supply Chain.
- En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
- B-körkort
- Goda kunskaper i Office-paketet
Meriterande:
- Relevant arbetslivserfarenhet inom inköp och försäljning
- Strategiskt inköpsarbete
- Leverantörskontakt
- Förhandlingar
- Administrativt inköpsarbete
- Avtalssyning
Personliga egenskaper
Du tycker det är stimulerande att arbeta med att utveckla befintliga processer. Du drivs av att skapa nya relationer både internt och externt samt bibehålla relationer med befintliga leverantörer. För att trivas hos oss tror vi att du är en person som är lösningsorienterad och ansvarstagande. Du är nyfiken och lyhörd för marknaden och fattar därefter självständiga beslut. Vidare har du även en god analytisk förmåga och kan agera proaktivt i komplexa situationer.
Vad innebär det att arbeta hos Sesol?
- Mycket frihet under ansvar
- En modern företagskultur
- En energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning
- Goda utvecklingsmöjligheter
- Goda förmåner och arbetsvillkor
- Finns möjlighet till förmånsbil
Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.
Vi är idag över 500 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också kontor i Kalmar, Helsingborg, södra Stockholm, Göteborg, Örebro, Norrköping och Uppsala.
Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.
Vi tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare med utbildning och certifiering.
Om anställningen
Lön: Fast lön
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Välkommen med din ansökan! Sök redan idag, urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.