OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpare
Vadstena med omnejd
Sulzer Sverige behöver förstärka sin inköpsfunktion inom operativt och strategiskt inköp av direkt- och indirekt material, service och tjänster. I rollen som inköpare blir du en del av ett drivet och sammansvetsat team.
Vi erbjuder en intressant och mångsidig tjänst i en internationell arbetsmiljö med placering på huvudkontoret i Vadstena. Sulzer Sverige arbetar efter tydligt definierade kärnvärden och strävar efter engagerade medarbetare som verkar i en säker och hälsosam arbetsmiljö.
"Sulzer är en arbetsplats där det finns en lokal ”vi” känsla där vi tillsammans vill skapa förutsättningar till ett bra resultat. Styrkan sitter i personalen och den erfarenhet som finns där. Arbetsklimatet är positivt och lösningsfokuserat. Det finns möjligheter till utveckling både för individen och inom vår organisation lokalt och globalt.
För att trivas i denna tjänst så är det viktigt med ett stort sinne för eget driv, ordning och struktur, kommunikativ med stor vilja att både utveckla sig själv och våra metoder/arbetssätt."
- Daniel Andersson, inköpschef
Arbetsbeskrivning
Som inköpare kommer du att arbeta i ett inköpsteam som omfattar fabriken i Vadstena, samt olika servicecenter och kontor runt om i landet. Det är en varierande roll med ansvar för att materialförsörjningen säkras till produktion, men även indirekt material, service och tjänster, där du kommer att vara vår representant inom den globala inköpsverksamheten.
I rollen kommer du att leda alternativt medverka i:
Orderläggning och leveransbevakning inom materielområde
Strategiskt arbete med att utvärdera och utveckla nya och befintliga leverantörer
Förhandling och upprättande av avtal med leverantörer
Kvalitetsärenden
Framtagning och utveckling av processer och verktygsstöd internt och gentemot leverantörer
"Det som lockade mig till Sulzer var möjligheterna att verka och utvecklas inom rollen som inköpare.
Under en vecka så ingår allt från orderläggning, leveransbevakning, leverantörsuppföljning, offertgenomgångar och annan kommunikation med interna funktioner och våra leverantörer. Stämningen på inköpsavdelningen är jättebra. En god sammanhållning och ett väl fungerande samarbete."
- Magnus Ahl, inköpare
Läs mer om vad Daniel, Magnus m.fl. har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/sulzer
Din profil
För att lyckas i rollen som inköpare hos oss på Sulzer Sverige ser vi att du har erfarenhet av operativt inköpsarbete. Arbetet ställer krav på förmågan att samarbeta med interna funktioner och leverantörer i olika situationer. Du har dessutom förmågan att driva kontrakts- och prisförhandlingar, tekniska frågor, kvalitetsärenden och leverantörsutveckling på egen hand. I detta ingår att identifiera aktiviteter, sätta tidsramar, följa upp och säkerställa progress både vad gäller eget arbete samt med leverantörer.
Ytterligare kvalifikationer
Microsoft Office
Svenska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet av arbete i affärssystem
Som person ser vi att du är organiserad och strukturerad med intresse för utveckling och ständiga förbättringar. Vi tror att du är en person som ser utmaningar, samarbete, att hjälpa andra och medverka till en bra stämning, som en naturlig del av arbetsdagen.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Petersson, 0702-501429, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Sulzer är ett globalt ledande bolag inom utveckling, tillverkning och service av centrifugalpumpar och omrörare till kunder inom områden som olja, gas, vatten, vattenrening, gruvdrift, pappersindustri och liknande. Vi tillhandahåller en utmanande och givande arbetsmiljö där mångfald är värderad som nyckelfaktor till framgång.
Läs mer på www.sulzer.com