OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av ett stabilt familjeföretag med välrenommerat varumärke och en stark position på marknaden. Välkommen till Kinnarps i rollen som inköpare!
Om du vill ha en omväxlande arbetsdag där dina uppgifter kombineras av inköp, processförbättringar och leverantörskontakt, har du hittat rätt. Här får du möjlighet att påverka din roll hos ett spännande bolag där siktet är inställt på att växa ytterligare i och utanför Sverige!
Som inköpare hos Kinnarps ansvarar du för dina kategorier och dess sortiment. Du kommer att driva affärs- och processförbättringar gentemot leverantörer och ansvara för mångsidiga inköp i de områden vi kallar kompletterande och tjänster. En central del i rollen är att kontinuerligt arbeta för ständiga förbättringar av avtalsvillkor, både vad gäller kvalitet, leverans och kostnad. Din arbetsdag erbjuder en variation av uppgifter, såsom:
• Kontinuerlig leverantörskontakt såväl nationellt som internationellt
• Genomföra leverantörsbedömningar och utveckla leverantörsbasen inom dina kategorier
• Skapa förfrågningar och utvärdera anbudsprocesser
• Följa upp att kategoristrategierna leder till att målsättningarna uppnås.
• Förhandla med leverantörer inom kategorin och sluta skriftliga avtal.
Teamet på Inköp består idag av 8 kompetenta kollegor, och du blir en i gruppen IMS/Kompletterande.
Arbetet är självständigt, och syftar till att inom ramen för Kinnarps inköpsstrategi, -process och övriga riktlinjer och rutiner för inköpsverksamheten aktivt bidra till att Kinnarps möter målen i affärsplanen.
Din Profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av inköps- och/eller säljarbete, gärna i ett internationellt producerande företag. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med lämplig inriktning. Är du certifierad inköpare är det ett extra plus.
Du har erfarenhet från att ha drivit förhandlingar med leverantörer och/eller kunder, och du har en god förståelse inom avtals- och köplagen. Du är en van IT-användare, och goda kunskaper i Excel är en förutsättning. Rollen innefattar många kontaktytor även internationellt, varför du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Då resor förekommer kontinuerligt så är körkort ett krav.
Som person är du pragmatisk och affärsorienterad samt en driven förhandlare som på ett professionellt sätt leder och utvecklar företagets leverantörer och leverantörsbas. Du är van vid att driva projekt, med god förmåga att kommunicera, och tycker om att arbeta i tvärfunktionella team. Arbetet kräver att du är flexibel och gillar att arbeta med frihet under ansvar.
Vi Erbjuder
Vi erbjuder dig en omväxlande roll som präglas av många kontaktytor och leverantörssamarbeten hos ett stabilt bolag i framkant. Här får du verka i en internationell koncernmiljö där framåtanda, kreativitet och ödmjukhet karaktäriserar bolaget! Kinnarps fokuserar på utveckling av sin personal, vilket innebär att du som söker gärna får vara i början på din karriär.
Tjänsten är placerad i Jönköping, men är förenad med resor såväl inom landet som internationellt. Vidare kommer du ett par dagar i veckan jobba från vårt huvudkontor i Kinnarp.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering har Kinnarps valt att samarbeta med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Magnus Ryberg 0702 71 69 77
Om Kinnarps
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. På Kinnarps respekterar och värdesätter vi människors olikheter. Vi strävar efter mångfald, där våra medarbetares olikheter berikar vår verksamhet.
www.kinnarps.se