OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VAD ERBJUDER VI?
Nu söker vi en inköpare på konsultbasis till en av våra kunder i Jönköping. I rollen får du ett kundfokuserat inköpsansvar. Du är den första kontakten i ett kundprojekt och även den sista - och allt däremellan. Det är du som förstår våra kunders behov! Till stor del sker avropet för dina kunder från vårt team i Litauen. Du koordinerar, planerar, effektiviserar och kvalitetssäkrar inköpsprocessen.
Du är en viktig nyckelspelare i att kunna formulera strategier för att hitta rätt samarbetspartners och leverantörer, för att sedan kunna realisera de nya innovationerna och de utmanande projekt som ligger framåt. Du blir en viktig länk mellan, planering, produktion och kund. Därtill kommer du jobba med kostnadsreducering, men också med att hitta lösningar hos såväl befintliga som nya leverantörer.
DETTA KAN DU
Har du ett stort driv och är van vid att arbeta strategiskt, målinriktat och kundfokuserat? Då kommer du att trivas hos oss!
Du har erfarenhet av inköp, gärna med fokus på projektinköpet och kundrelationer.
Du tycker om att ställas inför kreativt utmanande uppgifter, och ibland tänka så som ingen har tänkt tidigare för att hitta lösningar.
Du har med fördel en teknisk utbildning, alternativt ett starkt tekniskt intresse.
DETTA ÄR DU
Du skulle beskriva dig själv som målmedveten och driven. I ditt arbetssätt är du strukturerad, affärsmannamässig och att skapa nya möjligheter ser du som en kul utmaning. Din planeringsförmåga är en av dina styrkor och du tycker om att få vara med och påverka.
Om vi har fångat ditt intresse – hör av dig!
BRA ATT VETA
Konsultuppdrag på 50–100%, cirka 3 månader.
Du rapporterar till Supply Chain Manager.
Placering Jönköping.
Visa ditt intresse senast 23 oktober, urval sker löpande och kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Frågor? Kontakta Erica Lindau, 0761–630 212.