Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. 

Om jobbet
Vill du vara med och genomföra och samordna myndighetens inköp tillsammans med duktiga och erfarna kollegor? Då är det här en
tjänst för dig! Inköpsenheten består idag av fem upphandlare, fem inköpare, en administratör, en strateg och en chef för enheten som i nära samarbete med kollegor i övriga verksamheten genomför affärsmässigt bra inköp. Tjänsten är placerad på myndighetens
huvudkontor i Norrköping där merparten av enhetens medarbetare är placerade, fem medarbetare är placerade i Örebro. 

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• självständigt driva och genomföra inköp (avrop inklusive förnyad konkurrensutsättning, direktupphandlingar) för Transportstyrelsens olika verksamheter
• medverka i upphandlingar
• arbeta med avtalsförvaltning och ansvara för utpekade avtalsområden, bl a resor och boende 
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp såväl inom enheten som inom organisationen.
• hålla i interna utbildningar

Du måste ha

• relevant eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling alternativt relevant eftergymnasial utbildning samt gedigen arbetslivserfarenhet*  av inköp/upphandling
• erfarenhet* av arbete med inköp från offentlig eller privatsektor
• god kunskap i Word
• god kunskap i Excel
• mycket god förmåga att utrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du också har

• kvalificerad erfarenhet (längre än 6 månader)* av inköp inom offentlig sektor exempelvis genom erfarenhet av avrop (förnyad konkurrensutsättning), direktupphandlingar, förhandling och projektledning (från kravställande sida) (20)
• arbetslivserfarenhet* inom området resor och boende (exempelvis genom att hantera avtal med resebyrå, konferensanläggningar, hotell och hyrbilar för en organisation eller erfarenhet från arbete på resebyrå med motsvarande arbetsuppgifter) (10)
• arbetslivserfarenhet* av avtalsförvaltning (10)

* praktik i samband med utbildning beräknas inte som arbetslivserfarenhet.

Vi vill att du

• är strukturerad; arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats samt håller deadlines
• är stabil; hanterar stress och motgångar på ett konstruktivt sätt samt bibehåller ett gott humör 
• är servicefokuserad; lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar
• är flexibel; har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt syn-och förhållningssätt samt ser möjligheterna i förändringar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping där vi har ett aktivitetsbaserat kontor, det finns även möjlighet till
överenskommelse om distansavtal. Vissa resor kan förekomma framför allt till myndighetens kontor i Örebro.

Vi kommer granska ansökningar och påbörja urvalsarbete löpande

Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Kristina Portugués, chef inköpsenheten, 010 – 495 42 10, kristina.portugues@transportstyrelsen.se.

Saco, Carola Sander och ST, Cecilia Yttergren nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-4079.  Vi behöver din ansökan senast den 20 november 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega! 

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Ekonomi

Avdelning Ekonomi stöder alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och arbetsplatsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 50 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024